ID : 22580742
مسئول بسیج سازندگی یزد:

اهمیت واجرای اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی شود


مسئول بسیج سازندگی استان یزد گفت: اهمیت و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی باید توسط مسئولان در بین مردم و جوانان فرهنگ سازی شود.

به گزارش صبح مهریز؛ به نقل ازروابط عمومی بسیج سازندگی یزد ، سید محمد میر قانعی در جمع مسئولان اجرایی مهریز افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری ضروری و باید بصورت جدی اجرایی شود.
وی مهمترین راه فرهنگ سازی این اقتصاد را آموزش همگانی و اطلاع ریانی ذکر کرد و گفت: آموزش باید به گونه ای باشد که حتی یک زن خانه دار نیز به فکر افزایش بهره وری از شعله گاز مصرفی خانواده باشد.
این مسئول اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی محدود به کار تولیدی و ایجاد نمانام های خاص نشده و پیام آور افزایش بهره وری در جامعه در تمامی ابعاد زندگی جامعه است.
میرقانعی با اشاره به اقلیم خشک استان تصریح کرد: یزد همواره نماد مبارزه با مشکلات بوده و در همین اقلیم خشک در بسیاری از عرصه های تولیدی نظیر پرورش دام و طیور و تولید محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران، رتبه های برجسته ای را در کشور به خود اختصاص داده است.
میرقانعی افزود: چه خوب است که این تلاش و تخصص بیش از پیش با دانش روز و روش های نوین تولید چون آبیاری مجازی عرصه های صنایع تبدیلی و تکملی در آمیخته و افق های موفقیت را بیش از پیش فتح کند.
همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز در این نشست با اشاره به توانایی های این شهرستان در پرورش دام و تولید محصولات لبنی گفت: در شهرستان مهریز سالانه بیش از 50 تن شیر تولید می شود که به خاطر نبود امکانات مناسب بیش از 80 درصد آن به صورت خام به سایر استان ها فرستاده شده و دامپروران مهریزی برداشتی مطلوب را از حاصل زحمات خود ندارند.
سرهنگ علیرضا زارع در ادامه از انتخاب پنیر مهریز به عنوان محصول شاخص این شهرستان در امر صنایع تبدیلی و تکمیلی خبر داد و گفت: بعد از سفر مسئول سازمان بسیج کشور به مهریز و همچنین در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی در تلاشیم تا با ارائه خدماتی چون اعطای تسهیلات مالی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی گامی موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه و به تبع آن حفظ حاصل زحمات دامپروران برداشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی افزود: مواد غذایی نظیر انواع گوشت قرمز و سفید و محصولات لبنی در ارتباط مستقیم با سلامت جامعه قرار دارد که ما با همیاری مراکز بهداشتی، کنترل کیفیت مواد غذایی و شبکه بهداشت و درمان، بهداشت محصولات تولید شده در بنگاه های کوچک زود بازده را کنترل کرده تا به امید خداوند جامعه ای سالم تر و با نشاط تر داشته باشیم.
در ادامه فرماندار مهریز ، آموزش عمومی را اساسی ترین رکن جذب همکاری های مردمی و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای بخش های متعددی است که هرکدام به نوبه خود عرصه ای پویا و بسیار مناسب برای فعالیت اقتصادی گسترده است.
سید محمد رستگاری گفت: باید با برنامه ریزی های مدون و متعدد، با برگزاری کلاس های آموزشی و در اختیار قراردادن بروشور های خبری مردم را به خوبی از اهداف و البته راه های ورود به این عرصه آگاه کرد، در این صورت است که شاهد همکاری های مستمر و سازنده مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.






آخرین عناوین آخرین عناوین