ID : 27511662
خطیب این هفته نماز جمعه مهریز:

باخت ایران نتیجه احساس ضعف دولت/تربیت انقلابی همان تربیت صحیح اسلامی است


علی برهان گفت: تربیت انقلابی همان تربیت صحیح اسلامی و بازگشت جمعی ملت مسلمان ایران به سوی ارزش های متعالی اسلام است و انقلاب اسلامی ریشه در عمق ارزشهای ستوده اسلامی دارد و شعار جدایی دین از سیاست همان تفکر خطرناکی است که باعث شهادت مظلومانه ائمه معصومین علیهم السلام شد.

به گزارش صبح مهریز؛ حجت الاسلام علی برهان با بیان اینکه تشخیص طبی باید قبل از درمان باشد و اگر جای این دو را عوض کنیم، درمان صورت نمی گیرد گفت: اگر ابعاد وجودی انسان و نیازها و خواسته های او را نشناسیم نمی توانیم درست بیاندیشیم و بالتبع آن در بدست آوردن استقلال سیاسی، اقتصادی و نظامی ناتوان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه انسان شناسی مقدمه استقلال و خودکفایی است ادامه داد: غرب با ابزار شناخت انسان در زمینه های مختلف از جمله در حوزه های فلسفه و روانشناسی توانسته با غالب کردن اندیشه و تفکر خود بر دنیا تسلط پیدا کند. بنابراین ضعف در انسان شناسی باعث پیروی بی چون و چرا از غرب شده و وابستگی و عدم استقلال فکری را به دنبال دارد.

امام جمعه مردم مهریز اظهار داشت: برای شناخت ابعاد مختلف وجود انسان باید به قرآن که کلام خداوند است رجوع کرد. قرآن می فرماید روزی انسان ها بر عهده خداوند است، گاهی خداوند بر حسب حکمت خود روزی را تنگ می کند اما قطع نمی کند.

برهان افزود: در زمان حضرت یوسف علیه السلام هفت سال قحطی شد ولی با تدبر و برنامه ریزی و اتحاد از این سال های سیاه قحطی و سختی گذر کردند و به سرانجام خوشی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ما صد در صد تحریم بودیم و دنیا به ما فشار می آورد. اما علیرغم همه سختی ها  توانستیم با ایستادگی در برابر دشمنان و حفظ وحدت کلمه دوام بیاوریم و پیروز شویم.

این مسئول تاکیدکرد: اگر باور داشته باشیم روزی ما بر عهده آفریننده هستی است و همه چیز مقهور قدرت و عظمت اوست، تحریم دشمنان و تهدیدهای آنان نباید خللی در اعتقادات ما به وجود آورد.

برهان ضمن اشاره به موضوع برجام گفت: طبق وعده های رییس جمهور قرار بود در برجام، این مذاکرات به نتایج برد، برد ختم شود اما امروز شاهد برد دشمن و باخت ایران در این مذاکرات هستیم. این احساس ضعف دولت در برابر دشمن که به شکست مفتضحانه ایران در این مذاکرات انجامید آنقدر روشن و واضح است که نیازی به توضیح اضافه ندارد.

نماینده ولی فقیه در مهریز اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند توافق هایی که در این مذاکرات انجام شده، روی کاغذ است و روی زمین و در زندگی و معیشت مردم و اوضاع اقتصادی نمود خارجی ندارد. باید این توافقات بر زندگی مردم تاثیر گذاشته باشد ولی اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه تربیت انقلابی مردم و انقلابی ماندن آنها باید یکی از دغدغه های روحانیت باشد گفت:  به واعظ شهر می گویند از سیاست حرف نزن. این همان تفکر جدایی دین از سیاست است که در دین اسلام ممکن نیست.

علی برهان گفت: تربیت انقلابی همان تربیت صحیح اسلامی و بازگشت جمعی ملت مسلمان ایران به سوی ارزش های متعالی اسلام است و انقلاب اسلامی ریشه در عمق ارزشهای ستوده اسلامی دارد و شعار جدایی دین از سیاست همان تفکر خطرناکی است که باعث شهادت مظلومانه ائمه معصومین علیهم السلام شد.

وی ابراز داشت: ظواهر دین مهم است اما باطن و خمیرمایه دین از آن مهم تر است. اگر بصیرت و توانایی تشخیص حق از باطل را نداشته باشیم و نسبت به مسائل کلان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مملکت بی تفاوت باشیم توجه صرف به  ظاهر دین  و انجام واجبات کافی نیست.

امام جمعه مردم مهریز افزود: روز جمعه روز عید پیامبر است و باید مسلمین در این روز به امر پاکیزگی و عبادت بپردازند و برگزاری مراسم ختم در روز جمعه امری ناپسند است.

وی به توجه جدی به یتیمان و افراد نیازمند به ویژه در این ایام پایانی سال تاکید کرد و ادامه داد: اگر به رحمت واسعه خداوند نیازمندیم، باید دستگیر یتیمان آبادی باشیم و از روی طوع و رغبت به نیازمندان کمک کنیم.

 

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین