ID : 29402477
در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز مطرح شد

باید نتیجه جلسات شورای فرهنگ عمومی مهریز ملموس باشد


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز با حضور فرماندار، امام جمعه و اکثریت اعضای این شورا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صبح مهریز؛ سید رضا آقایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهریز و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز در این جلسه، مطالبی در خصوص کلیات این شورا  و وظایف آن بیان کرد و با تاکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهر گفت: این فریضه اسلامی باید ابتدا  توسط کلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی اجرا گردد تا در جامعه گسترش یابد.

در ادامه فرماندار شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: فرهنگ عمومی مقوله ای گسترده و فراگیر است و باید از ظرفیت های این شورا در پیشبرد مسائل فرهنگی شهرستان استفاده کرد.

سیدمحمد رستگاری در ادامه افزود: مصوبات جلسه شورای فرهنگی عمومی لازم الاجراست و باید در مسائل فرهنگی شهر جدی ورود کنیم و جهت اجرا این مصوبات حلقه اتصال می بایست برقرار باشد و حضور مردم بایستی در خیلی از مسائل فرهنگی عمومی فعال باشد و مشارکت مردمی لازمه کار می باشد و در هر جلسه موارد اولویت و آسیب شهرستان انتخاب و خروجی آن هم در همان جلسه مشخص شود.

امام جمعه شهرستان مهریز نیز  با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، فرهنگ را جز اساسی ترین مسائل جامعه دانست و اظهار داشت: در این راه  باید از رهنمود های رهبر انقلاب استفاده کنیم  و مانع  نفوذ دشمن از طریق فرهنگی شویم و همانطور که رهبری نسبت به فرهنگ عمومی تأکید دارند اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهمتر است.

محی الدینی افزود: راه اندازی اینترنت ملی که از موضوعات مورد تاکید مراجع عظام است، می تواند در مصون ماندن نوجوانان و جوانان از آسیب های فضای مجازی و حیله های دشمن در کمرنگ کردن اعتقادات دینی و مذهبی نقش به سزایی را ایفا می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید ریشه آسیب های شهرستان تا حصول نتیجه قطعی مورد پیگیری قرار گیرد و خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی بایستی طوری باشد که ما در جامعه آثار و برکات آن را در کمتر کردن آسیب های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات شاهد باشیم.

محی الدینی همچنین از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست با جدیت در رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی فعالیت های لازم را انجام دهند و ادارات دیگر نیز مشارکت داشته باشند.

امام جمعه مهریز در ادامه نماز جمعه را بستر مؤثر و مناسبی برای اطلاع رسانی و آموزش نهادها و ادارات برشمرد. 

در پایان این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی به ارائه راهکارها و نظرات خود در مقوله مسائل اجتماعی و فرهنگی پرداختند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین