ID : 26355066
پیام نماز جمعه این هفته مهریز:

برجام یک جام زهر بود که به ملت ایران خورانده شد


خطیب نماز جمعه این هفته مهریز گفت: برجام تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است. نه تحریم های قبلی را رفع کرد و نیز نتوانست از تحریم های جدید جلوگیری کند.

به گزارش صبح مهریز؛ حجت الاسلام و المسلمین علی برهان گفت: برجام یک جام زهر بود که به ملت شریف ایران خورانده شد. ناگفته پیدا بود که رابطه با آمریکا به نفع ما نخواهد بود. حضرت امام می گفتند: رابطه آمریکا و ایران، رابطه گرگ و میش است. خاصیت گرگ درندگی است و اصرار بعضی از مسئولان ما بر ایجاد رابطه با آمریکا و تداوم آن، جای شگفت است. 

علی برهان خاطرنشان کرد : حضرت امام می فرمود: ما در دفاع مقدس، ابهت ابرقدرت ها را شکستیم ولی در حال حاضر بعضی از مسئولان ما فریفته آمریکا شده اند و ایران را به سمت انفعال و وابستگی به ابرقدرت ها سوق می دهند.

نماینده ولی فقیه درمهریز خطاب به روحانیون ادامه داد: در این اوضاع حساس نباید بی تفاوت بود و روحانیت معزز می بایست اعلام حضور کنند. روحانیت باید انقلابی باشد و نباید منفعل و در حاشیه قرار گیرد. روحانیون ملبس به لباس مقدس روحانیت می شوند تا در صحنه حضور داشته باشند و موثر واقع شوند.

برهان با انتقاد از عملکرد مسئولان اجرایی کشور تصریح کرد: ما به پناهگاه نیاز داریم. پناهگاه ما نه زر است و نه زور و نه مقام و ریاست؛ بلکه پناهگاه ما باید ذات لایزال باری تعالی باشد. خداوند ملک الناس است و اوست مالک زمین و آسمان و هر چه در آن است.توصیه می کنم به مسئولین که به خدا پناه ببرند. زیرا علم او لامتناهی است و بر همه چیز آگاهی دارد و توان و قدرت او بی نهایت است و دچار اشتباه نیز نمی شود.

وی ادامه داد: خداوند معجزات بسیاری را در دفاع از پیامبران ایجاد نمود. به عنوان مثال آتش را بر حضرت ابراهیم خلیل الله سرد نمود؛ درحالی که هیچ کس باور نمیکرد که خدا قادر به سرد کردن چنان آتشی باشد که هیچ کس یارای نزدیک شدن به آن را ندارد. خداوند اله الناس است و توصیه من به مسئولین این است که مراقب حقوق و منفعت مردم باشند.

برهان ابراز کرد: حضرت امام وقتی از نقشه های شاه مطلع و آگاه شد قیام کرد. او می دانست باید کاری کرد ولو اینکه به مزاق خیلی ها خوش نیاید. بصیرت یعنی اینکه به راه حق بروی ولو اینکه هیچ کس نرود.

وی پیرامون شخصیت وارسته حضرت امام ادامه داد: حضرت امام برخلاف بعضی از مسئولین فعلی دم از منیت نمی زد. او تهذیب نفس می کرد و خود را خادم ملت می دانست.

امام جمعه مهریز افزود: حضرت امام می فرمود: ملت، نیروی لایزال الهی هستند. برای اسلام و مردم اهمیت خاصی قائل بود و عمر خود را صرف این دو سرمایه مقدس کرد.

برهان با تفسیر قسمتی از سوره مبارکه فجر و ضمن اشاره به ایام دهه فجر گفت: حضرت امام فرمود: انقلاب ما انفجار نور بود. نور ظلمت را از بین می برد و مردم  با یاری امام واسلام و قرآن، انقلاب نمودند و طاغوت ستمشاهی و حکومت فرعونی محمدرضا شاه را در هم کوبیدند و از میان برداشتند.

نماینده ولی فقیه پیرامون بصیرت افزایی خاطرنشان کرد: در حالیکه تمام کلیدهای پیروزی در دست نظام سلطنتی بود، وقتی مردم درخصوص سیاست های شاه و هدف های سوء او بصیرت سیاسی پیدا کردند، متحد شدند و شاه را بیرون کردند. در واقع کوچه های پر از« مرگ بر شاه » و بصیرت مردم، شاه را بیرون کرد.

وی ادامه داد: ما باید از سرنوشت اقوام خاطی گذشته چون عاد، ثمود و فرعون درس عبرت بگیریم و از فرعون زمان که همان آمریکاست تبعیت نکنیم؛ چراکه خداوند انّ ربّک لبِالمِرصاد است و در کمین ستمگران قرار دارد؛ هر چند بعضی ها با شعار «تعامل و تفاهم»  بر ارتباط با فرعون زمان پافشاری می کنند والبته نتیجه تعامل با گرگ، ناگفته پیداست. 

برهان در پایان با اشاره به مسئله انتخابات گفت: اگر باور داشته باشیم که آمریکا فرعون زمان است که در مقابل نیروی لایزال خداوند  و موحدان ایستاده است  باید به کسی رای بدهیم که از فرعون زمان بیزاری جوید و روی مسئله «ارتباط» با آمریکا حساس باشد. در این مورد باید از افراد آگاه سوال شود و حضرت امام خامنه ای اعلم هستند ومی بایست به ایشان و مراجع تقلید رجوع کرد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین