ID : 27473626

برگزاری سمینار ریاضی در پردیس مهریز


معاون پژوهشی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد گفت: در ترم تحصیلی کنونی، قریب به 30 عنوان سخنرانی ترتیب داده شده است که از این تعداد 18 سخنرانی در باب ریاضیات و کاربردهای آن در محل پردیس مهریز برگزار می شود.

معاون پژوهشی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار صبح مهریز گفت: این سمینار جهت تشویق دانشجویان دکترا و ایجاد انگیزه بیشتر در میان اساتید و پژوهشگران و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه ریاضیات و کاربردهای آن برگزار شده است.

سید محمد مشتاقیون افزود: در ترم تحصیلی کنونی، قریب به 30 عنوان سخنرانی ترتیب داده شده است که از این تعداد 18 سخنرانی در باب ریاضیات و کاربردهای آن در محل پردیس مهریز برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ادامه سمیناری که دیروز برگزار شد، در تاریخ ششم اردیبهشت ماه و بیست هفتم اردیبهشت ماه نیز سمینار ریاضی برگزار می شود و در هر سمینار 6 سخنرانی ایراد می شود که جمعاً 18 سخنرانی در باب ریاضیات توسط اساتید و پژوهشگران دانشگاه یزد ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشگران منجر به تولید مقالات متعدد در ژورنال های داخلی و خارجی می شود گفت: برپایی سیمنارها عملاً باعث رونق و شکوفایی هر چه بیشتر پژوهش در سطح جامعه می شود و دانشکده ریاضی دانشگاه یزد نیز برای رونق بخشیدن و بها دادن به عرصه پژوهش اقدام به برگزاری سمینار کرده است.

مشتاقیون از عوامل کاهنده برگزاری سمینارهای علمی و پژوهشی در کشور یاد کرد و گفت: عدم توان مالی و عدم اطمینان شغلی و مشکلات شخصی بعضی از اساتید، پذیرش بیش از حد دانشجو در مقاطع مختلف، ارتباط کمرنگ دانشگاه ها با مراکز پژوهشی و صنعتی کشور و نیز کمبود مراکز پژوهشی درکشور می تواند از عوامل کاهنده برگزاری سمینارهای علمی و پژوهشی در کشور باشد.

معاون پژوهشی دانشکده ریاضی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: انتظار می رود با شرکت همکاران و دانشجویان دکترا در این نوع سمینارها و تشویق آنها  بتوان آخرین دستاوردهای علمی را به علوم کاربردی نزدیک کنیم و خروجی هایی که به منفعت عموم مردم جامعه است به آن دست یابیم؛ کما اینکه قدم های مثبتی نیز در این راه برداشته شده و در حال تداوم است.

وی در پایان از رئیس و مسئولین پردیس مهریز و شکیب، خیر مهریزی اهداکننده این پردیس که محل برگزاری سمینارهای مهم و بزرگ است، تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/ج


 






آخرین عناوین آخرین عناوین