ID : 31729613
کارشناس مسائل سیاسی در استان یزد مطرح کرد

توسعه مناسبات با آفریقا؛حرکت صحیح دولت در عرصه بین الملل


دشتی با ابراز خرسندی از حرکت های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور در توسعه مناسبات باکشورهای کمتر توسعه یافته و آفریقایی اظهار داشت: بی شک دولت دوازدهم و دستگاه دیپلماسی کشور حرکت خود را بر مسیر درستی در عرصه بین الملل تنظیم کرده است.

به گزارش صبح مهریز؛ کارشناس مسائل سیاسی در استان یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ یکی از آرمان های انقلاب اسلامی را حمایت از کشورهای مظلوم عنوان کرد و گفت: هم گرایی و حمایت از کشورهایی که در طول تاریخ خود مورد ظلم مستکبران عالم قرار گرفتند یکی از سیاسیت اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

غلامحسین دشتی سفرهای اخیر وزیر امورخارجه کشورمان را در همین راستا ارزیابی کرد و اظهار داشت: البته در کنار این حمایت، استفاده از ظرفبت های بالای اقتصادی و فرهنگی این کشورها نیز مد نظر نظام قرار دارد و سفرهای اخیر ظریف به این کشورها حرکتی بسیار درست و اصولی است.

این کارشناس سیاسی استان با اشاره به زخم خوردگی زیاد کشورهای آفریقایی از استکبار و وجودعقب ماندگی های فراوان اقتصادی این کشورها ابراز داشت: در درون این عقب ماندگی ها تمایل بسیار زیادی به رشد و بالندگی وجود دارد و توسعه مناسبات با این کشورها می تواند از یک طرف  فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری های اقتصادی کشور را پدید آورد و از طرف دیگر از توسعه نفوذ کشورهای غربی کاسته و بر توسعه نفوذ جمهوری اسلامی در این کشورها بیافزاید.

دشتی با ابراز خرسندی از حرکت های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور در توسعه مناسبات با کشورهای کمتر توسعه یافته و آفریقایی اظهار داشت: بی شک دولت دوازدهم و دستگاه دیپلماسی کشور حرکت خود را بر مسیر درستی در عرصه بین الملل تنظیم کرده و این حرکت ها می تواند در آینده  از یکسو در تامین امنیت کشور با استفاده از حمایت این کشورها موثر بوده  و از دیگر سوء زمینه های گسترش فرهنگ ناب انقلابی را در آن ها به وجود آورد.

وی همچنین به سرمایه گذاری های علمی و پژوهشی در کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: پیشرفت های علمی کشور می تواند مسیر سرمایه گذاری های دانشگاهی و علمی را نیز در این کشورها هموار سازد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین