ID : 29675374
نائب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین استان یزد:

تولیدکالاهای صادرات محور؛ راه حل نجات دهنده صنعت کشور/باید نگرش صنعت استان به سمت صنایع کم آب خواه تغییر کند


نائب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین استان یزد گفت: توجه به صادرات و تولید کالاهای صادرات محور، بازاریابی، نیازسنجی و ارائه خدمات پس از فروش در کشورهای هدف نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای برون‌رفت صنعت از وضعیت فعلی باید این اقدامات دردستور کار مسئولان امر و تولیدکنندگان قرار گیرد.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدامروز؛ نائب رئیس شورای قشرسازمان بسیج مهندسین استان یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ درخصوص وضعیت کنونی صنعت و معدن استان یزد گفت: با توجه به شعار سال جاری که توسط مقام معظم رهبری مطرح‌شده و تأکید خاص ایشان بر مسئله تولید و اشتغال لازم است مسئولین در فرصت باقی‌مانده سال نگاه ویژه‌ای به صنعت داشته  و با توان مضاعف در عملیاتی کردن شعار سال اهتمام ورزند.

محمدمهدی زارع افزود:امروزصنعت کشور نیازمند حمایت گسترده بوده و با توجه به مشکلات پیش روجا دارد از تمامی ظرفیت های موجود در استان استفاده شده و هر بخش  به سهم خود یاری دهنده افسران جبهه تولید و اشتغال باشند.

وی در ادامه به تشریح مشکلات حال حاضر صنعت استان پرداخت و اظهار داشت: فرسودگی خطوط تولید به‌ویژه در صنعت نساجی، نبود نقدینگی و کمبود منابع مالی و تکیه صنایع به بانک‌ها، قاچاق کالا، عدم برند سازی توسط صنایع، فراهم نبودن زیرساخت‌های صادرات، خام فروشی وعدم وجود زنجیره ارزش‌افزوده در بخش معدن از مهم‌ترین مشکلات در حال حاضر صنعت و معدن استان هستند.

زارع تصریح کرد: متأسفانه صنایع ما در بحث نقدینگی و مسائل مالی به بانک‌ها وابسته شده‌اند که این اتفاق، در صنعت خوشایند نیست و واحدهای تولیدی باید به دنبال راهکارهای دیگری نظیر بهره‌گیری از صندوق‌های حمایتی و بازار سرمایه بوده و تکیه خود را به سیستم‌های بانکی کاهش دهند.

نائب رئیس شورای قشر سازمان بسیج مهندسین استان، اهتمام مسئولان کشور در ممانعت از ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی به کشور را حائز اهمیت دانست و افزود: در کنار این اقدام توجه به صادرات و تولید کالاهای صادرات محور، بازاریابی، نیازسنجی و ارائه خدمات پس از فروش در کشورهای هدف نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای برون‌رفت صنعت از وضعیت فعلی باید این اقدامات دردستور کار مسئولان امر و تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی همچنین توجه به کمبود آب در استان یزد و لزوم تغییر نگرش به سمت صنایع کم آب خواه و«های تک» را نیز متذکر شد.

زارع وجود معادن سرشار در استان یزد را فرصتی مناسب برای این خطه از کشور برشمرد و تأکید کرد: ازآنجاکه یزد جزو استان‌های معدنی کشور به شمار می‌رود ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش فراوری محصولات معدنی، درراستای جلوگیری از خام فروشی نیز احساس می‌شود.

نائب رئیس شورای قشر بسیج سازمان مهندسین استان، راه‌اندازی کلینیک تخصصی صنعت و معدن در یزد و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با حضور افراد صاحب‌نظر را مهم‌ترین اقدامات سازمان بسیج مهندسین در جهت کمک به صنعت و معدن استان دانست و گفت: سازمان بسیج مهندسین آمادگی دارد به بخش‌های مختلف صنعت و معدن استان که اعلام نیاز کرده و یاری بخواهند کمک کند همچنان که درگذشته درزمینهٔ عارضه‌یابی واحدهای تولیدی ، ارائه مشاوره‌های تخصصی و همچنین برگزاری جلسات تخصصی در خصوص اولویت‌بندی مشکلات و موانع تولید، یاری‌دهنده صنعتگران استان بوده است.

زارع با تأکید بر ضرورت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات سازمان بسیج در این زمینه برپایی نمایشگاه توانمندسازی واحدهای کوچک تولیدی بوده که با استقبال بی‌نظیر این بنگاه‌ها روبرو شده و امیدواریم دولت دوازدهم، صنعتگران و ملت بزرگ ایران تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور به‌کارگیرند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین