ID : 6021601
رئیس میراث فرهنگی مهریز:

موزه مردم شناسی مهریز به باغ پهلوان‌پور انتقال می‌یابد


رئیس میراث فرهنگی و گردشگری مهریز گفت: انتقال موزه مردم شناسی مهریز به باغ پهلوان پور در مراحل نهایی به سر می برد.

علیرضا صمدیانی در گفتگو با صبح مهریز از اتمام مراحل انتقال موزه مردم شناسی مهریز به باغ پهلوان‌پور در رزوهای آتی خبر داد و گفت: باغ پهلوان‌پور به لحاظ روستایی بودن و نداشتن وجهه حاکمیتی در بنای باغ، از آثار حائز اهمیت کشوری محسوب می‌شود و در کنار باغ فین کاشان و چهل ستون قد علم می‌کند.
وی افزود: انتقال موزه مردم شناسی مهریز به باغ پهلوان پور به لحاظ جهانی شدن و ثبت این باغ در فهرست آثار جهانی می توانند موقعیت خوبی برای معرفی آثار این موزه به گردشگران باشد که کار انتقال این موزه در دهه فجر انجام می شود.
 صمدیانی تصریح کرد: موزه مردم شناسی مهریز جهت شناخت آداب و رسوم و اعتقادات مردم منطقه چندسال در حمام استهریج كه متعلق به اوايل دوران قاجار است پذیرایی گردشگران بود.
وی یادآور شد: آن‏چه در اين موزه حائز اهميت و فراموش ناشدني است، اين است كه بيشتر اشياي موزه به همت مردم فرهنگ‏دوست مهريز به موزه اهدا شده است.
 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری مهریز اظهار داشت: در مجموع بيش از ۴۰۰ اثر شامل ابزار و وسايل مربوط به مشاغل سنتي، ظروف فلزي و شيشه‏اي طبخ و صرف غذا، كتيبه و سنگ نبشته‏هاي قديمي، اسناد و قباله‏هاي قديمي، پوشاك سنتي مردم منطقه و وسايل استحمام و ابزار جنگ در موزه مردم شناسی مهریز جمع‏آوري شده است.





آخرین عناوین آخرین عناوین