ID : 25588511
واکنش استاندار یزد به اعتراضات مردمی در برابر عملکرد دولت

هیس؛ مردم اعتراض نمی کنند!


جناب میرمحمدی که فرموده اید باید با اعتراض کنندگان برخورد کرد، اتفاق نمازجمعه دیروز چیزی شبیه داستان کارگران معدن بافق که به جرم اعتراض شلاقشان زدید نبود، یا شبیه اعتراض مردم به جاده بافق یزد نبود که فرماندارش را گوش مالی دادید. این یک اعتراض برخواسته از بطن جامعه است.

به گزارش صبح مهریز، دیروز بعد از خطبه های نمارجمعه  در حالی که مردم یزد منتظر سخنرانی معاون پارلمانی رییس جمهور برای حل مشکلاتشان بودند، حسینعلی امیری وارد بحث انتخاباتی شد و زمانیکه سخن از پای‌بندی رئیس جمهور به وعده‌های خود به میان آمد، با شعارهای پی در پی مرگ بر منافق و مرگ بر دروغگو مواجه شد.

این اتفاق بازتاب های گسترده ای در بین رسانه های مجازی و مکتوب کشور داشت. اما فراغ از هرگونه اظهار نظر در خصوص چرایی اینگونه رفتار از سوی دولت مردان تدبیر و امید در آستانه انتخابات، توجه به این نکته ضروری است که مردمی دیروز در نمازجمعه به سخنان معاون روحانی اعتراض کردند که متن جامعه را تشکیل می دادند.

روزنامه معلوم الحال شرق که ید بالایی در اهانت و دهن کجی به نظام و مردم دارد و تاکنون چندین بار حکم تعلیق گرفته است در این خصوص نوشت: این اولین‌بار نیست که یک مقام مسئول در سخنرانی خود با پرتاب مهر و تسبیح مواجه می شود.

٢٢ بهمن سال ٩١، علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در قم در حال سخنرانی بود که عده‌ای با پرتاب مهر و کفش سعی در ایجاد اخلال در سخنرانی او کردند. رویه‌ای که این بار در سخنرانی معاون رئیس دولت تدبیر و امید ادامه پیدا کرده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری دیروز در گفت‌وگو با «شرق» درباره این اتفاق گفت: «بعد از تمام‌شدن سخنان آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده محترم ولی‌ فقیه در یزد، در بین دو نماز شروع به سخنرانی کردم، اما در بین صحبت‌هایم چند نفر با شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» به سخنان من واکنش نشان دادند در‌حالی‌که من هیچ حرف سیاسی‌ای نزدم و سخنانم درباره وحدت و مردم شریف یزد و بزرگوارانی مانند آیت‌الله حائری یزدی، آیت‌الله صدوقی، آیت‌الله خاتمی و شهدای تیپ الغدیر یزد در دوران دفاع  مقدس بود».

استاندار یزد گفت: «دستگاه‌های مسئول باید افرادی را که در سخنرانی معاون رئیس‌جمهوری اخلال ایجاد کردند، دنبال و شناسایی و براساس مقررات موضوع را پیگیری کنند».میرمحمدی در زمینه پیگیری ماجرا گفت: «درباره جنبه عمومی این اتفاق نمی‌شود بی‌تفاوت بود و این موضوع را با مقامات ذی‌ربط مطرح می‌کنیم تا افراد و عاملان آن را شناسایی کنند».

آنطور که از گفته مقامات بر می آید فقط چند نفر سخرانی دیروز جناب امیری را برهم زدند و باقی نمازگزاران نشسته بودند و آن چند نفر را نظاره می کردند. و نیروی انتظامی هم به گفته جناب امیری با هماهنگی همین چند نفر به محل نمازجمعه نیامده بود.!

اولا که صدها چشم دیروز شاهد بودند که جماعت نمازگذار یک صدا بر علیه سخنان جناب امیری شعار می دادند و این اتفاق توسط چند نفر! رخ نداد. در ثانی استان یزد اینقدر بی در و پاشنه شده است که چند نفر به خود جرات دهند و سخنرانی یک مقام مسئول کشوری را که در منبر نمازجمعه جز از حق و حقیقت حرف دیگری نمی زد را بر هم زنند.؟

بهتر است آقایان استان قدری برای شعور مردم احترام قائل شوند و به جای فرافکنی و برچسب زنی و متهم کردن این و آن، لحظه ای با خود بنشینند و به این نکته بی اندیشند که در این مدت چه کرده اند که مردم از عملکردشان ناراضی هستند.

و اما جناب آقای میرمحمدی که فرموده اید باید با اعتراض کنندگان برخورد کرد، اتفاق نمازجمعه دیروز چیزی شبیه داستان کارگران معدن بافق که به جرم اعتراض شلاقشان زدید نبود، یا شبیه اعتراض مردم به جاده بافق یزد نبود که فرماندارش را گوش مالی دادید. این یک اعتراض برخواسته از بطن جامعه است. مردم امروز فارغ از هر گروه و جناحی از عملکرد دولت محبوبتان خسته شده اند. این رفتار مردم واکنشی به بیکاری و بی پولی جوان هایشان بود، واکنشی به رکود بی سابقه در کشور و صنعت بسته شده ای که هر روز صدها کارگر را از نان خوردن باز می دارد و شما همچنان شعار می دهید.

جناب میرمحمدی کمی مردم دار باشید، مردم می فهمند، برای شعور مردم احترام قائل باشید، فکر دنیایتان نیستید فکر آخرت باشید که با این گونه رفتار ها جز پایمال کردن حق الناس چیز دیگری عایدتان نخواهد شد.

منبع: نسیم صادق 

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین