ID : 32207476
امام جمعه بهاباد :

وحدت تنها راه پیروزی مسلمانان در مقابل هر گونه توطئه و اختلاف است


امام جمعه بهاباد گفت: تا زمانی که وحدت میان شیعه و سنی وجود داشته باشد دشمنان نمی‌توانند خدشه‌ای به نظام ما وارد کنند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از بهاباد نیوز، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه های این هفته  نماز به دهم آذر سالروز شهادت  شهید  آیت الله  مدرس  و روز مجلس  اشاره کرد و گفت:  مجلس شورای اسلامی قائده نظام و در راس امور است.

امام چمعه بهاباد با بیان اینکه شهید مدرس بزرگمرد تاریخ و انسان اسلام  شناسی بود  که در زمان خود به مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار دشمنان  پرداخت اظهار داشت:  نمایندگان در هیچ شرایطی نباید مرعوب تهدیدات و هجمه ها ی دشمنان شده و به وظایف خود به عنوان  وکیل  ملت  در پاسداری از منافع  ملی و  حراست از حقوق مردم  بکوشند.

بشکانی بااشاره به اینکه مجلس باید در قوانین مورد نیاز مردم و نیز نظارت به وظایف خود به خوبی عمل کنندافزود: نمایندگان قانونی را که تصویب می کنند باید برآن قانون نظارت ودفت داشته باشند تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام بشکانی با تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت حضرت محمد مصطفی (ص ) افزود: 12ربیع‌الاول بنا به نظر اهل سنت و 17 این ماه بنا به دیدگاه اهل تشیع میلاد پیامبر بزرگوار می‌باشد و فاصله  این  دو مناسبت هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

وی به بیان خصوصیات فردی و اجتماعی پیامبر اکرم  (ص) پرداخت و خاطر نشان  کرد:  حضرت محمد (ص) مانند نوری بر مسلمانان تابید و خداوند به وسیله  ایشان کتاب  قرآن را که کامل‌ ترین و جامع‌ ترین کتاب آسمانی است را نازل کرد تا ما مسلمانان با تعمق در آن به خود بیاییم و آن را در زندگی خود به کار ببریم.

امام جمعه بهاباد به حوادثی که در هنگام ولادت پیامبر گرامی اسلا م درایران ومکه رخ داد اشاره کرد و گفت: در هنگام ولادت حضرت محمد(ص) چند اتفاق مهم ازجمله خشک شدن دریاچه ساوه و فروریختن طاق کسری درایران وشکسته شدن بتها درعربستان ولال شدن پادشاهان درآن  زمان به وقوع پیوست .

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه وحدت باعث پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود و همه باید حول محور اشتراکات گام برداریم گفت: تا زمانی که وحدت میان شیعه و سنی وجود داشته باشد دشمنان نمی‌توانند خدشه‌ای به نظام ما وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت تنها راه پیروزی مسلمانان در مقابل هر گونه توطئه و اختلاف است اقزود: هفته وحدت می تواند نماد خوبی برای اتحاد بین مسلمانان باشد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین