ID : 29806752
ريیس سازمان حمل ‌و ‌نقل بار و مسافر یزد:

پایانه‌های مسافری جانباز و شهدای محراب جابجا می‌شود/ توقف طرح «بی‌‌ آر تی» در یزد


ريیس سازمان حمل ‌و ‌نقل بار و مسافر شهرداري یزد با بیان این که برنامه‌ای برای افزایش پایانه‌هاي مسافري درون شهري در دستور کار سازمان نیست، از جابه‌جایی پایانه‌هاي مسافري جانباز و شهدای ‌محراب به دليل كمبود فضا خبر داد.

به گزارش صبح مهریز؛ با اشاره به وجود شش پایانه مسافربری درون شهری در یزد، گفت: در حال حاضر با کمبود پایانه مواجه نیستیم و برنامه‌ای نيز برای افزایش پایانه در دستور کار سازمان نیست.

داود زارع در رابطه با ساماندهی پایانه‌هاي موجود نيز اظهار کرد: به دلیل ترافیک و کمبود وسعت پايانه برای تردد مناسب اتوبوس‌ها، مقرر است كه پایانه‌هاي جانباز و شهدای محراب جابه‌جا شوند.

این مقام مسئول با تاييد موضوع كمبود امکانات رفاهی براي مسافران در برخي از پايانه‌هاي سطح شهر نيز عنوان کرد: در پایانه امام خمینی(ره) به دلیل تعداد کم مسافر، پیمانکاران حاضر به ایجاد امکانات رفاهی نیستند.

زارع ایجاد امکانات رفاهی برای پایانه دولت‌آباد و جانباز را از اقدامات در دستور کار سازمان حمل و نقل عمومی دانست و افزود: در پایانه شهدای‌ محراب نيز به دلیل نبود فضای کافی نمی‌توان امکانات رفاهی مطلوبي را مهیا کرد.

وي در رابطه با علت تغییر ساعت تردد اتوبوس‌های درون شهری نيز اظهار کرد: حدود 10 درصد از تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری فعال در شهر به علت بازسازی بدنه و تعمیرات داخلی کاهش یافته است.

وی آغاز فصل تابستان را نيز از دیگر علل کاهش اتوبوس‌ها خواند و گفت: با توجه به تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها، متقاضیان سفرهای درون شهری کاهش داشته كه به پيروي آن شاهد كاهش تعداد اتوبوس‌هاي سازمان نيز هستيم.

ريیس سازمان حمل و نقل شهرداري خاطرنشان كرد: البته به تازگي تعداد پنج دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شده و در آينده نزديك نيز مجدداً تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس به اين ناوگان افزوده خواهد شد.

وي همچنين از تصميم اين سازمان براي خريد چهار دستگاه خودروی برقی حمل مسافر برای خیابان در حال بهسازي «قیام» واقع در بافت تاريخي يزد خبر داد.

زارع در پايان نيز در مورد طرح راه‌اندازی خطوط بی‌ آر ‌تی كه از چند سال قبل براي شهر يزد مطرح است، بیان کرد: برای اجرای زیرساخت‌های  بی‌آر‌تی با هزینه‌های زیادی مواجه هستیم که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و اقدامی در این زمینه انجام نمی‌شود .

ایسنا

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین