ID : 29474509

چند نکته درباره نسبت دروغ روحانی به حضرت علی(ع)


مولا علی(ع) بعد از پیامبر به مدت 25 سال در مسند حکومت نبودند و در واقع مردم به سمت دیگران رفته بودند. در چنین شرایطی آیا می‌توان گفت در آن 25 سال حضرت علی(ع) ولایت نداشته‌اند؟!

صبح مهریز؛ نگاهی به رویکرد آقای روحانی به ویژه در سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که او برای نیل به اغراض سیاسی‌اش حاضر است دست به هر کاری بزند و احتمالا در این مسیر خط قرمزی ندارد. این واقعیت تأسف‌باری است که در جریان انتخابات هم شاهد آن بودیم. به طوری که آقای روحانی خیلی راحت دروغ گفت، به رقبا تهمت زد، بی‌اخلاقی کرد و بسیاری از اقدامات دون‌شأن دیگر که از سوی او شاهد بودیم.

یکی از روش‌هایی که جناب روحانی در سال‌های اخیر، برای نیل به اغراص سیاسی خود به کار گرفته، تحریف تاریخ و نسبت خلاف واقع دادن به ائمه معصومین(ع) بوده است. به طوری که وی در همین راستا، دو سال قبل در ادعایی عجیب و مضحک گفته بود کربلا درس تعامل و مذاکره است! یا همین چند روز قبل مطالب خلاف واقع به امام حسن(ع) نسبت داده بود.

اما آخرین نمونه از دروغ‌پراکنی‌های حسن روحانی نسبت به ائمه معصومین(ع) به سخنان وی در رابطه با حضرت علی(ع) مربوط می‌شود. او چند روز قبل در رابطه با حضرت علی(ع) گفت: «مبنای ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) نیز انتخاب و نظر مردم بود. ما دارای مذهب، مرام و دینی هستیم که امیرالمؤمنین علی(ع) مبنای حکومت را در آن، نظر، خواست و آراء مردم می‌داند.»

روحانی در حالی مدعی شده از نظر حضرت علی(ع) مبنای ولایت انتخاب و نظر مردم است، که مولا علی(ع) بعد از پیامبر به مدت 25 سال در مسند حکومت نبودند و در واقع مردم به سمت دیگران رفته بودند. در چنین شرایطی آیا می‌توان گفت در آن 25 سال حضرت علی(ع) ولایت نداشته‌اند؟!

سخنان روحانی در حالی است، که بعد از رحلت پیامبر حضرت زهرا(س) به خانه‌های مردم مراجعه می‌کردند و آن‌ها را برای بیعت با حضرت علی(ع) دعوت می‌کردند. با این وجود اگر سخنان جناب روحانی درست باشد، پس معنای این اقدام حضرت زهرا(س) چیست؟!

سخنان روحانی در حالی است که امام حسین(ع) در محرم سال 61 تنها با 72 نفر علیه حکومتی که اتفاقا پشتوانه مردمی نیز داشت و حاکمی که با اقبال مردم همراه بود، قیام کردند. نسبت قیام اباعبدالله(ع) با این سخنان جناب روحانی چیست؟!

این روزها که سرقت علمی روحانی در جریان پایان نامه دکتری وی، به یکی از مباحث اصلی تبدیل شده و بحث بررسی مدرک دانشگاهی او مطرح است؛ با توجه به سخنان روحانی پیرامون ائمه(ع)، به نظر می‌رسد بررسی مدرک حوزوی او را هم ضروری باشد!

وحید سالار






آخرین عناوین آخرین عناوین