ID : 29334850

گفتگوی خواندنی با جوان اندونزیایی تازه مسلمان شده


جعفر صديق، جوان تازه مسلمان شده اندونزيايي از چگونگي مسلمان شدنش مي گويد.

به گزارش صبح مهریز؛ به تازگی یکی از جوانان اندونزیایی که به دین اسلام روی آورده است مهمان اردکان بود. جعفر صدیق و خانواده اش به مناسبت رحلت امام به اردکان سفر کرد و چند صباحي را مهمان شهر ايت الله خاتمي بودند.

خبرنگار اردکان گویا پای صحبت این مرد تازه مسلمان شده بنشيند تا از چگونگي مسلمان شدنش بداند.

جعفر صدیق جوانی مشتاق از کشور اندونزی برای آموختن و ترویج تعالیم اسلامی 10 سالی است که مهمان ایران است و در شهر قم در دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه مشغول تحصيل برای کسب کارشناسی ارشد است.

این جوان اندونزیایی در خصوص علت مسلمان شدن خود گفت: تا قبل از انقلاب و ترجمه کتاب های فارسی به زبان اندونزیایی مذهب شیعه برای ما کاملا ناشناخته بود، بعد از پیروزی انقلاب و ترجمه کتاب ها، پدرم که مردی اهل مطالعه بود با خواندن کتاب «آداب معنویت نماز» با شگفتی بسیاری از نماز و شیوه خواندن آن روبرو شد که برایش جالب توجه بود.

وی افزود: بعد از علاقه پدرم به این کتاب تصمیم گرفت تا در خصوص مولف کتاب تحقیق کند و پس از تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد که مولف این کتاب حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی است.

 

 

صدیق ادامه داد: پدرم هرچند امام خمینی(ره) را نمی شناخت ؛ اما جذب کتاب امام شد و دین تشیع را انتخاب کرد. پدرم بعد از شیعه شدن در مجالس شیعیان حضور پیدا می کرد و بعد از اتمام تحقیقاتش من و خواهرانم و سپس همه ی خانواده را به دین اسلام و مذهب شیعه دعوت، و همه آنها را شیعه کرد.

وی تصریح کرد: من بعد از مسلمان شدن و انتخاب مذهب شیعه در اندونزی و در حوزه مهد اسلامی آنجا به تحصیل پرداختم و بعد از آن  به ایران آمده ام تا به صورت کامل با این دین آشنا شده و بتوانم مبلغ این دین باشم.

این محصل اندونزیایی در خصوص عقاید دین اسلام گفت: عقاید این دین کامل و آسان است چرا که فرامین و عباداتش خودخوانده و طرف بنده نیست بلکه از طرف معبود است و در آن به تمام جهات عدالت اشاره شده است.

 این جوان تازه مسلمان شده اظهار داشت: اسلام چهره زیبا در انسان پدیدار می کند و ما مذهب شیعه را پذیرفتیم چون این دین حق است. ما قبل از به دین شیعه فقط از این دین جملات و عباراتی را می دانستیم اما درحال حاضر با جنبه های مختلفی از آن آشنا شدیم که در حال تحقیق هستیم.

وی در خصوص وضعیت افراد شیعه در اندونزی گفت: شیعیان در اندونزی از دولت حمایت می کنند و دولت نیز حامی شیعیان است و حتی برای تبلیغ دن اسلام مشکلی وجود ندارد فقط گاهی وهابیون به ما اهانت می کنند.

جعفر صدیق با اشاره به رفتار خوب ایرانیان افزود: مردم ایران بسیار شریف و مانند فرشته ها هستند. مردمان ایران تابع ولی فقیه و علما هستند و بسیار با آنها روابط نزدیکی دارند و اگر مشکل یا موردی باشد از علمای خود سوال می کنند که این صمیمیت بسیار برای من جالب بود.

وی در آخر با توصیه به مسلمانان برای تحقیق بیشتر در خصوص دینشان گفت: اسلام دین تحقیق است و باید درمورد آن بسیار تحقیق کرد. اول از همه خودم را تزکیه می کنم که تربیت صحیح را فرابگیریم و توصيه ام به هم دينان خودم اين است که در مورد امام راحل و حضرت ایت الله خامنه ای بیشتر تحقیق کنند تا بتوانيم  این انقلاب را حفظ کنیم و زمینه ساز حکومت مهدی موعود باشیم.

 

انتهاي پيام/ج

 






آخرین عناوین آخرین عناوین