Skip to Content


انتقاد صریح فعال حوزه زنان از جایگاه چماقداران یک جریان خاص


۳ سال پیش که مسولین حوزه زنان همه از یک جریان بودند و امکانات به اسم زنان به دستشان رسیده بود چماقدارانشان در وایبر فعال شده بودند و سال بعدش هم در گروه های تلگرامی. برای آن ها این گروه ها و شبکه ها فضایی بود برای خود نمایی.

به گزارش یزدبانو به نقل از زنان خبر؛ سه سال پیش تا دو سال پیش گروه های وایبری و حضورهایی که بعضی از افراد در آن از خود نشان می دادند نقش بسیار موثری داشت در پست هایی که گرفتند و آماده شدند برای پست های بعدی. آن ها که بهتر از معاونت و عملکرد اصلاح طلبان در ارتباط با زنان دفاع می کردند و بیشتر و صریح تر و شدیدتر و حتی بددهان تر و وقیح تر به منتقدین حمله می کردند جاهای بهتری گرفتند.
جالب این که بعضی ها اصلا نه امور زنانی بودند و نه از قبل کاره ای که پلکان ترقی را طی کرده باشند. مثلا یکی (خودش در اولین حضور -هنوز بلد نشده بود که چه بگوید-) از او پرسیدند تو که هستی و چه هستی گفت من یک محضردارچی هستم. راست هم می گفت ولی خوب الآن به برکت امکانات بیت المال چند پله پریده بالا.
یا یکی بود که فقط بدوبیراه می گفت الآن پریده بالا و مشاور وزیر است. یکی بود که اصلا از خودروسازی آمده بود و درباره موضوعات زنان از همه حرف و نظری بی خبر بود شده بود مبصر جلسات (یعنی از لینک یکی از احزاب وارد شد و در جلسات بیشتر نقش مبصر را داشت. پای تابلو می نوشت) او هم شده مشاور وزیر در امور بانوان.
خلاصه به همین عمر ۳ ساله ما چه چیزها که ندیدیم. هر که زبانش فعال تر و جسارتش در حمله بیشتر و دهانش گشادتر جایش شد بالاتر . در فضای مجازی و رسانه ای شده بودند چماقدارها و علمدارهای یک جریان خاص و از حمله کنندگان به منتقدین.
افرادی که اصلا معلوم نبود از کجا آمده اند فقط خوب به منتقدین حمله می کردند و زبانشان خوب فعال بود. یکی دیگر هم بود که الآن شده ریاست یکی از سازمان تابعه یکی از وزارتخانه ها.
کسانی که در وایبر در گروه های امور زنان فعال بودند به خوبی متوجه هستند که چه می گویم و می شناسند این افراد را. بعضی ها از این فعالین زنان که در این ۳ سال شدند "فعال امور زنان" که دیگر  جالب تر هستند چرا که در رسانه ها اصلا متعلق به بخش سیاسی بودند و آمدند در بخش زنان تا به کارهای سیاسی ادامه دهند به اسم مسائل زنان. اصلا از زمین و آسمان به ناگاه آگاه به مسائل زنان بیرون آمد همه شدند "فعال" امور زنان ولی یکی نگفت این ها کجا فعال بوده اند و چه کرده اند.
این خط کاری که از رفتن در آن "سعادت" بیرون آمده همچنان ادامه دارد.
۳ سال پیش که مسولین حوزه زنان همه از یک جریان بودند و امکانات به اسم زنان به دستشان رسیده بود چماقدارانشان در وایبر فعال شده بودند و سال بعدش هم در گروه های تلگرامی. برای آن ها این گروه ها و شبکه ها فضایی بود برای خود نمایی.
در این دو سال هم ابتدار در گروه های تلگرامی بر همان روال فعال شدند تا کانال های خودشان را زدند (البته برای بعضی به عنوان شغل) و بعضی سایت های خود را. بعد هم کم کم جاگیری کردند و جا افتادند و به خصوص در تلگرام در این یک سال گذشته که به کانال ها راه پیدا کردند از ان حضوری که در وایبر داشتند خیلی خیلی کم شد. همه دنبال کارهای خودشان هستند با امکاناتی که گرفته اند در مسیرها و ابعاد مختلف.
تا انتخابات ۹۶ و ۴ سال بعدی ببینیم چه بشود.
چون مسیر ۳ سال گذشته را دیده ام در وجنات بعضی ها آینده درخشان و "سعادت"مندیشان را می بینم اگر همچنان در بر همین پاشنه بچرخد و همچنان امور زنان دست اصلاح طلبان از این طیف باشد. حالا اگر به آن بالاها نرسند می توانند از همین پایین شروع کنند. آینده شان روشن است
حرف من اصلا جذب کاری همفکران نبود که گفته شود جریانات سیاسی و دولت ها همفکران خود را به پست می گیرند. حرف من مشخصا این بود که هر که بیشتر حمله می کرد -خاصه این که بعضی هایشان اصلا نه در حوزه زنان بودند و نه اصلا ارتباط کاری داشتند با این جریان و نه حتی مدارج کاری را طی کرده بودند- تنها حسنشان بی ادبی و بی نزاکتی و بی منطقی و حمله و حتی اهانت بود به منتقدان به عملکرد معاونت و در نهایت بی سوادی و عدم توانایی در بحث. همین که خوب بلد بودند حمله کنند ارتقاء پیدا کردند.
حافظه همین گروه امور زنان تلگرامی خودمان سابقه بعضی ها را دارد. خانمی که حتی نمی دانست  ۲۰۰ لایحه تهیه کردن یعنی چی و اصلا کاملا بی اطلاع بود ادعا کرد که معاونت امور زنان ۲۰۰ لایحه برده مجلس این مجلس بوده که تصویب نکرده.
جالب تر این که گروه سعی می کرد به او بفهماند که این حرف از اساس بی اساس است او در جواب بر حرف خود اصرار و به گروه بی احترامی می کرد. دوستانی که اخبار را کاملا اطلاع داشتند سعی داشتند به او بفهمانند که معاونت حتی یک لایحه هم نداده بعد او حرف خودش را می زد و گروه که از او منبع می خواست و لینک با سماجت می گفت لینک خواهد داد به این بهانه که در لحظه نمی توانم.
بعد از چندی هم باز با اصرار بر گفته خود بی آن که سندی بر گفته هایش بیاورد با حمله به همگروهی ها و بی احترامی به همه و بی آن که آن لوایح داده شده را لینک بدهد (چون اصلا نبود که لینک بدهد) از گروه رفت. رفت تا به مشاوریت امور زنان و خانواده وزارتخانه ادامه دهد.
یک این چنین مشاورین امور زنانی داریم در بعضی وزارت خانه ها. البته دور از جان آن مشاورین امور زنانی که محترم هستند و اهل فکر و سواد و دانش. ولی همین یکی و بعضی که به واسطه نامشان و ارتباطشان با مردانی از خودشان که حلقه اتصال پست گرفتنشان بوده اند حکایت های دیگری دارند برای پست گرفتن.

انتهای پیام/ص

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری