Skip to Content

حجت الاسلام راشد یزدی:

بدتر از جنگ واژه طلاق است


حجت الاسلام راشد یزدی گفت: منفورترین واژه در جامعه اسلامی-دینی ما طلاق است چرا که طلاق از جنگ هم بدتر است.

به گزارش یزدبانو، به نقل از دانشجو سلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در همایش دانشجو و سبک زندگی اسلامی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت: پایه های زندگی سالم در اسلام، بسیار مجلل، باشکوه و مستحکم بنا شده است که رعایت آن سبب دوام زندگی زوجین می شود.

وی تصریح کرد: زندگی از اجزایی مانند اقتصاد، پزشکی، مدیریت و غیره تشکیل شده که همه این موارد علم است و باید آموخته شود، بنابراین خود زندگی نیز علم است که باید نحوه آن را آموخت.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه زندگی علم است و باید در دانشگاه بررسی و شناخته شود، افزود: فلسفه خلقت انسان بر خلاف حیوانات، زندگی کردن و رسیدن از زمین به آسمان است و تمام انبیای الهی نیز در راستای آموختن زندگی به انسان مبعوث شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی  گفت: وقتی اجزایی مانند اقتصاد، پزشکی و...که زندگی روزمره ما را در بر می گیرند و نیاز به یادگیری دارند و آموزش داده می شوند، پس ترکیب این ها که زندگی است نیز باید آموخته شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیامبران آمدند تا با انفجار و فکر جدید در جامعه،انسان را به سوی عزت سوق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی  با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی اروپایی بسیار متفاوت است عنوان داشت: اگر جوانان و زوج های ایرانی، سبک زندگی اروپایی را الگوی خویش قرار دهند، نتیجه آن شیوع اپیدمی طلاق و ازهمگسیختگی نهاد خانواده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن ازدواج از مهمترین اصول زندگی است، نوع اندیشیدن زوجین بالاخص درحوزه دین، درک متقابل آنان از یکدیگر، تناسب خانواده ها، رعایت تناسب سنی و عشق و محبت داشتن به یکدیگر را از جمله شرایط مهم اسلام برای تشکیل زندگی سالم برشمرد.

حجت الاسلام راشد یزدی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید زندگی را با نشاط و شادی گره زد،تاکید کرد: فیلسوفان غربی اخلاق را در فرمول ریاضی آورده و زندگی منهای نشاط را مساوی مرگ تدریجی می دانند ولی بدانید این مطلب را حضرت علی (ع) قرن ها قبل از این خطاب به شخصی گفته اند کسی که شادی در زندگی ندارد همچون فردی است که سروری در قلب آن نیست و مرده ای بیش نخواهد بود.

گفتنی است: درپایان  این مراسم که با حضور امام جمعه گنبد کاووس، ریاست و معاونین دانشگاه برگزار شد از 15 دانشجو برتر در مسابقات قرآن، اذان و تربیت بدنی تجلیل شد.

انتهای پیام/ش
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری