Skip to Content

بخشدار نیر:

تفرجگاه برفگیر سخوید، پیست اسکی نیست


بخشدار نیر شهرستان تفت گفت: نباید از منطقه برفگیر و تفرجگاهی سخوید بعنوان پیست اسکی نام برد و به بهانه همین نام از آن استفاد نامطلوب کرد.

به گزارش یزد رسا، بخشدار نیر شهرستان تفت گفت: نباید از منطقه برفگیر و تفرجگاهی سخوید بعنوان پیست اسکی نام برد و به بهانه همین نام از آن استفاد نامطلوب کرد.
علی دهقانی امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محل، شرایط لازم و استاندارد بعنوان پیست اسکی را ندارد و فقط باید از آن بعنوان یک منطقه تفرجگاهی برفگیر یاد کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه استفاده از این محل بعنوان پیست اسکی، منجر به وقوع حوادث ناگواری در طول سال های گذشته شده است.

وی گفت: پیست اسکی، تعریف و شرایط استاندارد خود را دارد و لذا از نظر اداره کل ورزش و جوانان استان هم تعریف پیست برای این مکان درست نیست.

بخشدار نیر با بیان اینکه هر سال در زمان بارش برف و فعال شدن این محل، چندین نفر مصدوم می شوند، مراجعه کنندگان به این محل و بویژه جوانان را از 'تیوپ سواری' بر روی برف های این مکان بر حذر داشت.

به گفته وی در روزهای تعطیل که این پیست برفی باشد حدود پنج هزار نفر به این مکان که در 50 کیلومتری شهر تفت و 70 کیلومتری مرکز استان واقع شده مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: مردم از مناطق روستایی اطراف شهرستان تفت، اهالی شهرستان های دیگر این استان و حتی از استان های همجوار برای تفریح و بازی بر روی برف در این مکان حاضر میشوند.

بخشدار نیز امکانات موجود در این منطقه را ناکافی دانست و خواستار مساعدت مسوولان استان در توسعه این محل تفرجگاهی بعنوان تنها محل تفرجگاهی برفگیر استان یزد شد.

وی گفت: از آنجا که این محل، استاندارد نیست هیچ یک از ارگانها حاضر به هزینه کردن در این مکان نیستند ضمن آنکه این امر هزینه بالایی را می طلبد.

به گفته وی پارکینگ خودرو، امکانات بهداشتی و توزیع مواد غذایی گرم و بهداشتی از نیازهای اولیه این مکان است.

دهقان یادآور شد: اعتباری برای ساماندهی و تامین امکانات رفاهی این محل تخصیص یافته که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی بیشتر و کامل تر این منطقه با تخصیص اعتبارات لازم در سال های آینده انجام خواهد شد.

بخشدار نیر همچنین عریض تر کردن جاده دو راهی سانیج به سخوید که باعث افزایش حجم ترافیک در این مسیر شده را از دیگر برنامه های در دست اقدام فرمانداری تفت اعلام کرد.

در روزهای تعطیل پاییز و زمستان که برف باریده باشد راه ارتباطی منتهی به این محل و روستاها و مناطق مجاور شهرستان تفت از ترافیک سنگینی برخوردار است.

کم عرض بودن جاده دو راهی سانیج به سمت سخوید از جمله دلایل اصلی ترافیک سنگین در این محل در روزهای برفی است.

تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و ییلاقی ترین و مفرح ترین روستاهای استان یزد را در دل خود جای داده است.

انتهای پیام/ع






Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری