Skip to Content

سیل اخیر و ادعاهایی که با خود برد؛

خوش بود گر محک تجربه آید به میان....


حتی برخی رسانه‌های بدگوی خارجی نیز ناگزیر شدند گوشه‌هایی از حماسه حضور نهادهای انقلابی و بسیجیان را به تصویر کشند و نگاه مثبت مردم سیل‌زده را منعکس کنند.

به گزارش یزدبانو، سیل اخیر در برخی استان‌های کشور تلخی‌های فراوانی را به دنبال داشت؛ بسیاری از هموطنانمان خانه و کاشانه خود را از دست دادند و بدتر این که برخی خانواده‌ها داغدار عزیزان خویش شدند؛ داغی که سنگینی‌اش را تنها داغدیدگان درک می‌کنند و بس؛ به دریا رفته می‌داند مصیبت‌های طوفان را.

ژنرال‌های واقعی به میدان آمدند

از بُعد دیگر، برخی واقعیت‌ها از پس غبار ادعاها و فضاسازی‌های آشکار و به تعبیری آشکارتر شد. برای نمونه دولت محترم علیرغم شعارهای فراوان در تدبیر و کار کارشناسی و به کار گرفتن ژنرال‌ها و ...، دست‌کم در روزهای اول نتوانست مدیریت و خدمت‌رسانی شایسته‌ای داشته باشد و اگر نبود مجاهدت و مدیریت ارتش و سپاه و بسیجیان در کنار کمک‌های مردمی، معلوم نبود خسارت‌های انسانی و مادی سیل تا چه اندازه گسترده‌تر می‌شد. هر چند در روزهای بعد نیز مدیریت و حضور دولت به گونه‌ای نبوده که نمره مناسبی از جانب مردم گرفتار در سیل کسب کند.

رسانه‌های معاند نیز مقهور حضور حزب‌اللهی‌ها شدند

 از سوی دیگر، ‌در حالی که رئیس‌جمهور محترم در اوج بحران سیل در جزیره قشم به سر می‌بُرد و برخلاف انتظار عادی و معقول از بالاترین مقام اجرایی کشور، از رهاکردن سفر تفریحی و سرکشی به مناطق سیل‌زده در زمان وقوع بحران‌ خبری نبود، مقامات ارشد نظامی و بدنه مردمی آن‌ها با همه توان وارد میدان شدند و به مهار بحران و مقابله با گسترش آن همت گماردند؛ اقدامی انقلابی و انسانی که تحسین قاطبه ملت را به دنبال داشت و حتی برخی رسانه‌های بدگوی خارجی نیز ناگزیر شدند گوشه‌هایی از حماسه حضور سپاه و ارتش و بسیجیان را به تصویر کشند و نگاه مثبت مردم سیل‌زده را منعکس کنند.

تفکیک اصحاب خدمت از اصحاب شعار

بسیاری از کسانی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر متاثر از شانتاژهای برخی مقامات و جریان‌ها، درباره برخی نهادهای انقلابی دچار تردید شده بودند، با مشاهده حماسه حضور میدانی مسئولان عالی و بدنه این نهادها برای مهار بحران و کمک به مردم بحران‌زده و مقایسه آن با عافیت‌طلبی برخی مسئولان دیگر که از خدمت‌گزاری به مردم، جز مدیریت اتوکشیده نمی‌شناسند، بهتر از گذشته پی به واقعیت‌ها بردند و دریافتند که هجمه‌ها علیه نهادهای مردمی همچون سپاه پاسداران و بسیج و حوزه‌های‌ علمیه‌ چقدر بی‌بنیان و ناشی از سطحی‌نگری یا آغشته به اغراض سیاسی و جناحی است. بودند کسانی که متاثر از شانتاژهای خارجی و بعضا داخلی ضد فرزندان ملت در سپاه و حوزه علمیه، نگاهی منفی به این عزیزان داشتند اما با مشاهده واقعیت‌های میدانی متوجه شدند که دچار چه خبط فاحشی شده‌اند و قضاوت‌هایشان چگونه برپایه القائاتی بوده است که حتی برخی مسئولان داخلی نیز ناجوانمردانه در شکل‌گیری و استمرار آن نقش داشته‌اند.

سلبریتی‌هایی که به خیرشان امید نیست و از شرّشان امان!

این روزها در اوج بحران سیل و گرفتاری‌های بسیاری از هموطنان، برخی افراد موسوم به سلبریتی، به ابراز وجود مجازی بیش‌تر علاقه‌مندند تا حضور در میدان کمک واقعی و یاری‌رسانی به هموطنان سیل‌زده. و از سوی دیگر، قشرهای ایثارگر و امتحان‌داده‌ای چون طلاب و بسیجیان با تمام وجود به خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده مشغولند. و جالب این‌که برخی مدعیان چهره‌ بودن و کوی سلبرتیون، نه‌تنها خود به کمک سیل‌زده‌ها نمی‌شتابند، بلکه حتی از همسویی و قدردانی از کسانی که عاشقانه وقت و توان خود را وقف خدمت به مردم بحران‌زده کرده‌اند، نیز دریغ می‌کنند و ترجیح می‌دهند با انتشار پست‌هایی با چاشنی تخریب و تمسخر اینان، حضوری از جنس دیگر! داشته باشند. در این باره گفتنی‌ها فراوان است.

نویسنده: م. اردکانی

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری