Skip to Content

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

دانش آموزان در مسیر علم، دینشان را تقویت کنند/ معلمان پرچمدار اصلاح جامعه در تربیت نسلی خداجو


آیت الله ناصری در آئین بازگشایی مدارس در یزد گفت: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های صحیح دانش آموزان را راهنمایی و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی شوند تا نسل های آینده نسلی خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بماند.

 

به گزارش خبرنگار یزدبانو به نقل از یزد رسا، آیت الله ناصری در آئین بازگشایی مدارس  با عنوان زنگ «مهر و مقاومت» در مدرسه حکیم زاده  یزد اظهار داشت: دانش آموزان  ارتباط با خدا را در اعماق وجود احساس کنند چرا که خدا رحمت، عنایت و عشق به بندگانش را  در این مسیر عطاء کرده و بشر را به مقام عالیه انسانی می رساند.

نماینده ولی فقیه در در یزد با اشاره به آیه مبارکه  «بَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» بیان کرد: در این آیه خدا دستوری بزرگ داده است مبنی بر اینکه انسان ها باید به گونه ای عقل و فکرشان را به کار گرفته تا در مسیری درست حرکت کنند.
امام جمعه دارالعباده یزد با بیان اینکه امروز در دنیای غرب و مادی گرا پوچی و بی هدفی موج می زند افزود:هدف در زندگی برای  یک فرد مومن و مسلمان معین شده است و کمال خدایی با فطرت و وجود و سرشت خدایی در وجود همه مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه تنها اعمال انسان برای وی در دنیا و آخرت خواهد ماند گفت: انسان اگر به دنبال زرق و برق این دنیا و جمع آوری مادیات و و همچنین رفاقت و دوستی باشد  بالاخره همه این ها تمام می شود بدون اینکه چیزی عایدش شود.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: دانش آموزان هدف را به خوبی تشخیص دهند و زندگی را بر اساس هدف کمال و معنویت و رسیدن به خدا تنظیم کنیم.
وی خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزان باستی همواره  در مسیر علم،  دینشان را تقویت کنند و با اعمال خوب و ارتباط نزدیک با پروردگار پاکدامنی  وعفت را  سرلوحه ی حرکت خود قرارد داده و خدا در هرکاری با آنها است.
امام جمعه یزد در ادامه خطاب به مربیان و معلمان توصیه کرد:شما به عنوان یک دبیر و استاد با برنامه ریزی ها مدون این فرزندان خدا و امانت الهی را باید بر اساس اخلاق ایمان واعتقاد راسخ پرورش داده و  از لغزش ها نجات دهید.
وی تاکید کرد: معلمان وظیفه دارند با معاشرت های خوب و صحیحی دانش آموزان را راهنمایی کنند و پرچمدار اصلاح جامعه به سوی حق تعالی  شوند تا نسل های آینده نسل خداجو و از گزند رسانه های جمعی دنیا دور بماند.
گفتنی است  مراسم زنگ «مهر و مقاومت»؛ آیین بازگشایی مدارس با حضور امام جمعه یزد، استاندار یزد، فرماندار و جمعی از مسئولین استان یزد در مدرسه حکیم زاده یزد برگزار شد و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری