Skip to Content

يك فوق تخصص نوزادان در يزد:

شیر مادر عامل اصلی پیشگیری از بیماری‌های عفونی در نوزادان است


يك فوق تخصص نوزادان، مصرف شیرمادر را مقوی ترین ماده غذایی برای کودکان دانست و اعلام کرد: مصرف شیر مادر عامل اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی در نوزادان است.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایسنا- منطقه یزد،‌"محمد حسن لوک زاده" با اشاره به تأثیر شیر مادر در تعهد و مسئولیت پذیری کودکان در دوران بزرگسالی، اظهار کرد: شیر مادر، یک تغذیه بی بدیل و بدون جایگزین برای کودک است.

وی گفت: مادران شیرده علاوه بر تأمین سلامت جسمی و روحی فرزندان خود به وسیله شیردادن، بعد از سپری کردن دوره موفق شیردهی‌ نسبت به دیگر زنان از ابتلا به سرطان های سینه، رحم و تخمدان، بیشتر در امان هستند.

فوق تخصص نوزادان با اشاره به ضرورت  توجه ویژه به روند رشد نوزادان،‌ ادامه داد:‌ چنانچه کودکی، متوسط ماهانه بین 600 تا 900 گرم افزایش وزن داشته باشد، روند طبیعی رشد را طی کرده و تغذیه با شیر مادر برای کودک کافی است.

لوک‌زاده در مورد مصرف شیرخشک برای کودکانی که از نظر پزشک شیر مادر برای آنها مناسب و مقدار آن اندازه است، تصریح‌ کرد: سیر کردن بیش از حد کودک، نوعی آرامش بیمارگونه برای او ایجاد کرده و کودک به خواب فرو می‌رود.

وی بررسی عوامل مختلف در هنگام گریه کودک را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: صرفا همیشه دلیل بی قراری و گریه کودک، گرسنگی نیست و علل مختلفی برای بیقراری کودک وجود دارد.

فوق تخصص نوزادان در پایان با اشاره به نقش شیر مادر در پیشگیری ابتلا به بسیاری از بیماری ها، ادامه داد: یکی از شایع ترین علل مراجعه شیرخواران به درمانگاه‌ها و پزشک، بیماری‌های عفونی باکتریال و عفونت‌های تنفسی و گوارشی است که در نتیجه تغذیه کودک با شیر خشک ایجاد می شود.

انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری