Skip to Content

مدیر مرکز دیابت استان یزد مطرح کرد

مساجد و تکایا، محل‌هایی مناسب برای فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت


مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد گفت: مساجد و تکایا، محل‌هایی مناسب برای فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت هستند.

به گزارش یزدبانو به نقل ازفارس از یزد، سید محمدرضا آقایی شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی سمن‌های حوزه سلامت استان یزد، با اشاره به اهمیت آموزش فرهنگ سلامت به مردم، گفت: متأسفانه در بعضی مکان‌ها افراد غیر کارشناس مطالبی را عنوان می‌کنند که برای مردم جذاب و دردسرساز است؛ لذا باید این مکان‌ها تحت کنترل قرار گیرد.

وی بابیان اینکه مساجد و حسینیه‌ها کانون عالی برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود با مسئولینی که در امر تبلیغات در حال فعالیت هستند هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا هرگونه فردی که دارای مجوز، تجربه و به‌خصوص دانش کافی است بتواند به مردم مشاوره داده و آگاهی‌بخش آنان باشد.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد در خصوص افراد بی‌تجربه و سوءاستفاده‌گر از مردم، اظهار داشت: این افراد به‌صورت عوام‌فریبانه در مکان‌های مختلفی با مردم معاشرت می‌کنند که این مسئله متأسفانه می‌تواند دارای دو جنبه روانی و جسمی برای مردم باشد.

آقایی افزود: مردم باید به محصولات موجود در سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشند و فریب دغل‌کاران را نخورند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به وظایف مسئولین ذی‌ربط، اذعان کرد: مسئولین وظیفه مهمی را بر عهده داشته و آن پیشگیری است و وظیفه پیشگیری نیز به‌صورت متقابلاً فرهنگ‌سازی است و چون ما ازلحاظ دینی قوی هستیم باید در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر یعنی ارزشی سازی سلامت کار کنیم.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری