Skip to Content

گزارش/ استاد حوزه و دانشگاه در جمع اعضای هیأت پیروان عترت یزد

مسؤولیت زن در تربت فرزند بیشتر از مرد / دختران را به مراسم مذهبی ببرید


استاد حوزه و دانشگاه درجمع بانوان هیأت پیروان عترت خواهران یزد درامام زاده شاهزاده فاضل (ع) گفت : بچه تربیت کردن هنراست و حساب وکتاب دارد ومسؤولیت زن درتربیت فرزند ازمرد بیشتراست.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، حجة الاسلام سید جمال الدین نورالدینی در برنامه هیأت پیروان عترت خواهران که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت سخن می گفت در بیان منزلت حضرت معصومه (س) اظهارداشت : حضرت معصومه (س) بانویی که درعمرش گناه نکرده و بهشت پاداش زیارت اوست؛ شخصیتی است که پدرعالم جلیل القدرآیت الله مرعشی نجفی، به دنبال توسل وچله نشینی برای دانستن محل قبرحضرت زهرا (س) ازسوی امام صادق (ع) این جواب را دریافت می کند : ما اجازه نداریم  قبرمادر را نشان دهیم؛ هرکس می خواهد ثواب زیارت حضرت زهرا (س) نصیب او بشود، حرم حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند زیرا خدا  تمام عزتی که می خواست به قبر مادر بدهد به این دختر داده است.

حجت الاسلام نورالدینی با بیان این مطلب که دخترجایگاه ویژه ای در زندگی دارد گفت : دختر خوش قدم است و زندگی که با دختر شروع  می شود با برکت است.
وی افزود : شخصی با خوشحالی نزد امام صادق (ع) آمد و مژده دختردار شدنش را به اما م داد و امام  که از نامش پرسیدند و گفت: حمیرا حضرت فرمودند : اسم او را فاطمه بگذار، اما مراقب باش اگراین اسم را بر او گذاشتی به او بی ادبی نکن و درصورتش سیلی نزن.

*تقوا یعنی گناه نکردن
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تقوای حضرت مریم (س) خاطرنشان کرد : تقوا نماز شب خواندن و تسبیح گفتن  نیست بلکه گناه نکردن است و انسان برای بهشتی شدن به دامن مادر نیاز دارد و مسؤولیت فرزند از مرد بیشتراست.

*دختران برای تسریع در ازدواج به مسجد خدمت کنند

حجت الاسلام نورالدینی با تأ کید این نکته که مادران بد، فرزندان بد تربیت می کنند با عنوان نمونه هایی از مادران خوب و بد در تاریخ اظهار داشت  : دختران را با خود به مسجد و هیأ ت ببرید، حضرت مریم (س) هم خادم مسجد بود و در قدیم دخترها که ازدواجشان فراهم نمی شد به مسجد خدمت می کردند تا میسر شود.

وی به برخی ثوابهای پاکیزه ساختن مسجد از جمله آمرزش پروردگار اشاره کرد و ادامه داد : تربیت بچه هنراست و حساب و کتاب دارد .

*ضرر غیبت کردن در دوران بارداری مثل ضرر رادبولوژی است
این روحانی برجسته،  لقمه حلال و توجه به زمان بارداری، را د رتربیت مؤثر دانست و تصریح کرد : همانطور که در دوران باداری مراقب جسم  و جمال بچه هستیم همین طورهم مراقب سلامت روح  اوهم باشیم زیرا نه فقط اشعه رادیولوژی برای بچه ضرر دارد غیبت و...هم برای بچه ضرر دارد.
حجت الاسلام نورالدینی نمونه ای از تأثیرات رفتارهای زمان بارداری در زندگی فرزند را بیان نمود و ابراز داشت : در قدیم وقتی دایه برای فرزند می گرفتند مراقبت می کردند شخصیت  او سالم  و زیبا وعاقل باشد و بچه باید شیرآدم بخورد نه گاو زیرا خصایص گاو دربچه بوجود می آید.

*با وضو به نوزادان شیر بدهید
وی با اشاره به شرایط واحکام شیرخوردن نوزاد گفت : وقتی با وضو و رو به قبله و درحال ذکر به بچه شیرداده می شود اگردکترهم شود پاکنژاد می شود و نیز نام خوب و محبت به فرزند اثرگذاراست.
وی درپایان با بیان رعایت برخی آداب اسلامی درتربیت فرزندان اظهارداشت : هنگام بازگشت از سفر سوغات بیاورید و دختررا در دادن هدیه و سوغات  مقدم دارید زیرا  او به محبت بیشتری نیاز دارد و مراقب باشید توی ذوق بچه ها نزنید. 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری