Skip to Content


نقشه غرب برای سلطه بر تمدن اسلامی با تغییر ارزش های زن مسلمان


یک کارشناس و محقق مسائل فرهنگی گفت: غرب به خوبی متوجه شده است که برای سلطه بر فرهنگ متعالی و غالب اسلامی باید فرهنگ و ارزش های زن مسلمان را به عنوان محور خانواده و سازنده و انتقال دهند فرهنگ تغییر دهد .

بهگزارش یزدبانو به نقل از خبرنگار طنین یاس اظهار داشت: کشف و رفع علل چرایی وجود ماهواره و علاقه مردم به دیدن برنامه های ماهواره ای باید مقدم بر تبیین پیامدهای سوء آن باشد.

بهانه های پوچ دلیل تماشای برنامه ها ماهواره ای

وی در ادامه با استناد بر نتیجه آمار تحقیقات دانشگاهی و حوزوی گفت: پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد اکثر بینندگان برنامه های ماهواره ای چه برای دیدن برنامه ها و چه برای  الگوگیری از آنها در نوع پوشش ، نوع آرایش، کلام و حتی روابط اجتماعی  هیچ دلیل قانع کننده ای نداشته و بهانه هایی چون روزمرگی، بیکاری و تفریح، وقت گذراندن و ... را  بیان می کنند .

این محقق فرهنگی تأکید کرد: در تمام دلایل یاد شده از سوی تماشاگران برنامه های ماهواره ای نوعی پوچی در خواسته های نمود و بروز دارد که این مورد نشان دهنده عدم برنامه ریزی درست در زندگی، نداشتن هدف و یا فقدان ابزار لازم برای رسیدن به اهداف چون شغل و انگیزه... در جامعه است.

بازگشت به میثاق فطرت، نخستین کار مربیان تربیتی

این سرگروه حلقه صالحین، با  بیان اینکه پوچی در عمل و گزینش الگوهای غربی،  با دین  و  اساس باورهای ما سنخیتی ندارد با استناد به خطبه اول امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: نخستین حرکت مربیان تربیتی برای هدایت جامعه باید استفاده از فطرت انسان ها برای روشنگری باشد، آنجا حضرت می فرمایند: (ليستأدوهم‏ ميثاق فطرته » پيغمبران آمده‏اند ادای ميثاقی را كه در فطرت هست‏ از مردم بخواهند)

روستا افزود : اساس روش قرآن در هدایت انسان ها، حرکت از اصول به سمت فروع است اگر ما بتوانیم ابتدا با برطرف کردن ضعف معرفت شناسی، اصول را تقویت کرده  و بشر را اهل معنا و معنویت کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف می شود و این در حالی است که متأسفانه ما ابتدا به فروع می پردازیم به همین دلیل، هنوز نتوانسته ایم چندان موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: در برهه ای از زمان فروید معتقد بود ( ناکامی بشر از باب عقده های جنسی اش هست ) یا ادرل معتقد بود ( در رسیدن به قدرت ناکامل هست و مشکل دارد) و امروز نظریه فرانکل بر این باب است که مشکلی که بشر متمدن امروز دارد " معنایابی"است و در واقع چون  نتوانسته  رابطه معنا دار بین آنچه انجام می دهد و آنچه که اعتقاد دارد برقرار کند برای همین اعتقادات خود را ناکارآمد می بیند.

شکست تمدن اسلامی با سلطه ارزش های غربی بر فرهنگ زن مسلمان

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر نقش کلیدی زنان در تعالی یا رکود فرهنگی یک جامعه اظهار داشت:خداوند در قرآن برای مردان مؤمن مثال زن مؤمن و برای مردان کافر مثال زن کافر را آورده است، مراد این است که کلید تغییر دنیا زن است و نقش تربیتی زن بر همسر، فرزندان و جامعه بر دشمنان نیز پوشیده نیست، از این روز هدف گزاری نخست رسانه های غربی در تغییر فرهنگ جامعه مسلمان متوجه زنان آن جامعه است.

وی تأکید کرد: غرب به خوبی متوجه شده است که برای سلطه بر فرهنگ متعالی و غالب اسلامی باید فرهنگ و ارزش های زن مسلمان را به عنوان محور خانواده و سازنده و انتقال دهند فرهنگ تغییر دهد .

از بین رفتن نقش والدگری مهم ترین آسیب در انتقال فرهنگ نسل ها

این کارشناس مسائل فرهنگی کم رنگ شدن نقش والدگری اولیاء در خانواده ها و سپرده شدن این وظیفه به  مهدکودک ها را مهم ترین آسیب انتقال فرهنگ از خانواده به فرزندان دانست و افزود: کم شدن صداقت در بین اعضای خانواده، رواج خیانت، کاهش هنجارهای اخلاقی و تضعیف اخلاق مداری، از بین رفتن حیا، میل به تک زیستی و از بین رفتن استحکام خانواده، بدپوششی، شکاف فرهنگی و ارزشی عیمق بین پدر و مادر و فرزندان، فاصله گرفتن فرزندان از دین و فرهنگ چند ملیتی از دیگر پیامده های برنامه های ماهواره ای در خانواده است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری