Skip to Content


هویت شهید گمنام مشخص شد/مادر شهید: پسرم را به مردم خراسان جنوبی بخشیدم


۳۱ سال دوری مادر از فرزند صبری 'زینب گونه' می خواهد؛ اما بدون شک غروب ۱۲ تیر ۹۳ برای مادر شهید حکمت پور که موعود دیدار با فرزند شهیدش بود که هویتش به تازگی مشخص شده؛ بهترین روز خواهد بود.

به گزارش یزدبانو به نقل ازخبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ مادر باشی به خوبی واقف هستی که تحمل دوری از فرزند برای ثانیه ای هم سخت است چه رسد به 31 سال!
راز حکمت خداوند در این سالهای فراق چه بوده است را هیچ کس نمی داند؛ اما بدون شک مادر باشی تصور دوری از فرزندت برای ثانیه ای هم اشک را میهمان چشمانت می کند و قلبت را سخت می فشارد؛ حال حکایت چگونه سپری شدن این سالهای دوری را باید از مادر شهید "مجیدرضا حکمت پور" جویا شد که چطور توانسته است 31 سال تنها با یادگاری های شهیدش شب را روز و روز را شب کند؛ بی شک الگو و اسوه اش " حضرت زینب(س)" بوده است.
غروب 12 تیر 93 بدون شک یکی از بهترین روزهای زندگی "محترم بخشی" مادر شهید "حکمت پور" بوده است که توانسته است بعد از این همه سال، قبر فرزند شهیدش را در آغوش بکشد.
مجیدرضا که در سال 45 متولد شد؛ هنوز حتی به سن تکلیف نرسیده بود که در عملیات خبیر در جزیره مجنون به درجه شهادت نائل آمد. تمامی این سالهای گمنامی برای مادر به سختی گذشت اما شیرینی لحظه وصال بی شک توصیف ناپذیر است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: سال 86 بود که شهدای گمنام بر دستان مردم شهید پرور آرین شهر به طور باشکوهی تشییع و تدفین شدند.
مهدی رحیم آبادی با اشاره به اینکه تمامی شهدای گمنام بعد از تفحص، به معراج شهدای بنیاد حفظ آثار تهران منتقل و از آنها آزمایش DNA گرفته می شود و در قالب یک پلاک ثبت می شود، افزود: همچنین از خانواده هایی که شهید مفقود دارند، نیز این آزمایش گرفته و بعد از مشخص شدن نتایج انطباق داده می شود.
وی گفت: اما دریافت آزمایش DNA از خانواده شهید حکمت پور با مقداری تاخیر انجام شده است، به همین دلیل بعد از 7 سال از تدفین این شهید، هویت مشخص شد.
رحیم آبادی با اشاره به اینکه مادر شهید "حکمت پور" بعد از 31 سال روز 12 تیر بر سر قبر مطهر پسر شهیدش در آرین شهر حاضر شد، ادامه داد: مادر مجیدرضا قبل از حضور بر سر قبر فرزند شهیدش، اصرار بر انتقال قبر شهید به مشهد مقدس را داشت اما بعد از حضور بر سر قبر شهید و مشاهده حضور پرشور مردم در این مراسم، گفت: «شهیدم را به مردم خراسان جنوبی می بخشم.»
وی خاطرنشان کرد: "محترم بخشی" مادر دو شهید و ساکن مشهد است. گفتنی است، آرین شهر در فاصله 45 کیلومتری جنوب شهر قاین در کنار جاده اصلی مشهد به بیرجند واقع شده است. این شهر از بیرجند 57 کیلومتر و از مشهد 417 کیلومتر فاصله دارد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری