Skip to Content

بنا به کمیته مناسب سازی اردکان؛

پارک ويژه معلولان اردکان بزودی احداث می شود


پارکی با رعایت تمام نیازهای افراد دارای نیازهای ویژه و استاندارد های مناسب سازی به عنوان هدیه شورای پنجم به این قشر در دستور کار شورا قرار گیرد.


به گزارش یزد بانو به نقل از اردکان گويا، چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردکان ، شهردار محترم و دیگر اعضا کمیته مناسب سازی راس ساعت 14:30 در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر اردکان و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

محمد علی مروتی ، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان گفت: اگر زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه فراهم شود آنان می‌توانند در چرخه توسعه کشور نقش به سزایی داشته باشند و مسئولین باید فضا را برای مشارکت این عزیزان در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.

مروتی افزود: شهرداری اردکان از صدور پروانه احداث و پایان کار برای ساختمانها و اماکن‌عمومی و معابری که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان را رعایت نکرده باشند ، خودداری خواهد نمود

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت های شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد و تفریح معلولان می باشد. 

در ادامه دکتر عضد زاده دبیر ستاد مناسب سازی و رئیس اداره بهزیستی اردکان ضمن تقدیر و تشکر به خاطر اقدامات خوب شهرداری و دوره چهارم شورای اسلامی در زمینه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان درسطح شهر اردکان به صورت خلاصه گزارشی از اقدامات و فعالیت هایی که توسط ستاد مناسب سازی و دبیرخانه این ستاد در شهرستان انجام شده را ارائه کرد و افزود : برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل ، این فعالیت ها باید استمرار داشته باشد.

دکتر عضدزاده  اظهار کرد :  بحمدالله با همکاری و همراهی و استقبال بسیار خوب فرمانداری محترم ، شهرداری و شورای شهرسابق و سایر ادارات اردکان ، امروزه شاهدیم که درطرح های جدید شهری تا حد امکان ، استاندارد های مناسب سازی  ویژه  معلولان و سالمندان لحاظ شده است و بهسازی و مناسب سازی پیاده رو خیابان های امام خمینی (ره)، آیت الله شیدا، ابوالفضل و باهنر و میادین امام علی (ع) ، امام حسین (ع) و خاتمی (ره) را از مهمترین اقدامات شهرداری و شورای شهر سابق در این مورد دانست .

عضدزاده ادامه داد : در حال حاضر با روی کار آمدن شورای شهر جدید و انتخاب شهردار جدید ، انتظار می رود که چون گذشته مناسب سازی محیط شهری با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته و در تمام ساخت و سازهای شهری ، حق دستیابی مددجویان و سالمندان نیز در نظر گرفته شود

وی جمعیت سالمندان شهرستان اردکان را بر اساس سرشماری سال 1395مساوی 8233نفر و معادل 8.4درصد جمعیت شهرستان برشمرد.

دکتر عضدزاده تصریح کرد: اگر به این آمار در خوشبینانه ترین حالت تنها 10درصد جامعه شامل تمامی گروه های با نیازهای ویژه را بیفزاییم، 20درصد جمعیت یعنی تقریبا 20هزارنفر از جمعیت شهرمان نیازمند محیط مناسب سازی شده هستند. به مانند دیگر شهروندان قابلیت بهره برداری و دسترسی به تمامی امکانات شهری را برخوردار باشند .

در ادامه مهندس احمد کمالی شهردار اردکان هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در زمینه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان و سالمندان گفت: یکی از مهمترین اولویت های شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد و دستیابی معلولان می باشد. شهردار اردکان همچنین مناسب سازی معابر شهری اردکان را یکی از دغدغه های خود اعلام کرد و گفت: شهرداری اردکان براساس وظیفه خود به این مهم توجه داشته و استانداردسازی مسیر نابینایان و کم بینایان در تقاطع ها و پیاده روها را همچنان در دستور کار خود قرار خواهد داد.

سید محمد حسینی پور عضو شورای شهر با بیان این نکته که تا زمانی که انسان سالم است نمی تواند مشکلات یک معلول یا یک فرد دارای نیازهای خاص را درک کند افزود: سلامتی نعمتی است که خداوند به ما داده و بعضی از افراد از داشتن آن محرومند و بر ما شکر این نعمت لازم است و همکاری همه دستگاه ها جهت رفع موانع موجود جهت حضور این عزیزان در سطح جامعه و شهر را خواستار شد.

عباس امیری دیگر عضو شورای شهر در ادامه افزود: با توجه به تجارب به دست آمده و نتایج خوب حاصل ازعملکرد شورای سابق در زمینه مناسب سازی محیط شهری مصوبات و تعهدات شورای چهارم  محترم و اجرا ی آن ضروری است.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که به صورت پایلوت یک مسیر پرتردد و یا یکی از خیابان های شهر اردکان به طور کامل و با رعایت تمام استاندارهای مناسب سازی شهری  از 0 تا  100 در دستور کار قرار گیرد و نیز مناسب سازی ساختمان شورای اسلامی شهر اردکان در اولویت کار شورای شهر قرار بگیرد.  شهرام گل عضو شورای اسلامی شهر اردکان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مناسب سازی و همچنین اقدامات مناسبی که از طرف شورای شهر سابق اردکان در سطح شهر انجام شده است را به اطلاع شرکت کنندگان رساند.

محمد جواد شاکر از اعضای شورای شهر با تاکید بر حق شهروندی معلولان و سالمندان پیشنهاد کرد که پارکی با رعایت تمام نیازهای افراد دارای نیازهای ویژه و استاندارد های مناسب سازی به عنوان هدیه شورای پنجم به این قشر در دستور کار شورا قرار گیرد.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری