Skip to Content

گزارش مشروح/کارشناس دینی درمحله چهارمناریزد:

پاسخ به شبهه افکنان از مصادیق دفاع از حقوق اهل بیت است/ سابقه درخشان ایرانیان در غیرت ورزی و حیا


یک کارشناس دینی در مجلس سوگواری حضرت زهرا (س) دریزدگفت : یکی ازافتخارات ما ایرانیان این است که زنان ما از لحاظ فرهنگ غنی و کهن حجاب و عفاف نسبت به دیگر اقوام پیش از اسلام از سابقه درخشان تری برخورداند. یک کارشناس دینی دریزد گفت : یکی ازافتخارات ما ایرانیان این است که زنان ما از لحاظ فرهنگ غنی و کهن حجاب و عفاف نسبت به دیگر اقوام پیش از اسلام از سابقه درخشان تری برخوردارند.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، حجةالاسلام موسوی درمجلس روضه حضرت فاطمه زهراء (س) که طبق سنوات گذشته به مدت هشت روزبه مناسبت ایام فاطمیه دوم دربیت الزهراء محله چهارمنار یزد برگزارشد اظهار کرد: طبق روایتی ازپیامبراکرم (ص) یکی ازمواردی که موجب می شود انسان مورد شفاعت اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد دوست داشتن قلبی و زبانی آنان است یعنی درعین اینکه آنان را قلبا دوست می داریم با زبان هم این دوستی را اعلام کنیم.


وی دراین زمینه افزود : دفاع از حق اهل بیت با دست و زبان یکی دیگرازراههای مورد شفاعت قرارگرفتن توسط ایشان است .
 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: چقدردراین مجالس شرکت کرده ایم  و کارشناسان درمورد مسائل واحکام دینی برایمان صحبت کرده اند و ما چقدر این مسائل را یادگرفته ایم تا اگرجایی لازم شد ازحق اهل بیت دفاع کنیم کم نیاوریم و شبهه افکنان عقاید ما را زیرسؤال نبرند؟!

* پاسخ به شبهه افکنان نسبت به اهل بیت ازمصادیق دفاع ازحقوق آنان است

وی با اشاره به زیرسؤال بردن غیرت حضرت امیرالمؤمنین توسط فردی غیرشیعه درجریان پشت درآمدن حضرت زهراء تصریح کرد : یا اعتقاداتمان سست است یا کارنکرده ایم یا اینکه درمجالس به مطالب گوش نمی کنیم آنوقت یک فرد سنی مذهب راحت عقاید ما را زیر سؤال می برد و برخی ازما زود می پذیریم.
 

موسوی افزود : حضرت آیت الله تبریزی این مسأله را کامل تشریح کرده اند که چه شد که دختر پیامبر به جای امیرالمؤمنین پشت درآمدند و پیروعلی(ع) باید بتواند دراین مورد ازحق ایشان دفاع کند.

* علت پشت درآمدن حضرت زهرا (س) دربیان آیت الله تبریزی
 

وی دراین زمینه اذعان کرد: حضرت فاطمه زهراء درجریان پیش آمدن مسأله سقیفه وغصب جایگاه جانشین برحق پیامبر(ص) برای اتمام حجت با مردم در به یادآوردن بیعت درروز غدیر؛ دست حسنین را می گرفتند و به درخانه مهاجر و انصارمی رفتند که دراین اثناء متوجه می شوند عده ای قصد خانه ایشان را کرده اند.

این کارشناس دینی افزود: پس حضرت عزم خانه کرده  و با اجازه گرفتن از خود علی (ع) درپشت درقرار می گیرند با این تصور که این افراد به احترام ایشان به عنوان دختر پیامبر(ص) و با توجه به اینکه هنوزحرفهای پیامبر درگوش آنان است دست ازتعدی برمی دارند و خطابشان می کنند که شما را چه شده است؟! ما داغدار پیغمبریم و جریانات غدیر را به آنان یادآوری کنند که آن جنایات رخ می دهد.


***

حجةالاسلام حسینی سخنران دیگراین مراسم با اشاره به حجاب به عنوان یکی ازمصادیق ارزشی دراسلام گفت : اسلام دستاوردهای زیادی برای بشریت داشته است که حجاب یکی ازاین دستاوردها است که علامه شهید مرتضی مطهری( ره) این مسأله را خوب تبیین کرده اند .


حسینی دراین زمینه تصریح کرد : اسلام دینی کامل و جامع است که با درخشش خود موجب اسلام آوردن و پیوستن بسیاری از افراد و اقوام  به مکتب حیات بخش اسلام و تشیع شده است.

* تأیید ارزشهای درست ملت ها توسط دین مبین اسلام

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد : یکی اززیباییهای دین اسلام این است که ضمن پذیرش ارزشها و روشهای صحیح و عقلانی هرقوم وملت، برای آنان طرح جدید با نوع خاص زندگی سعادت بخش را رقم زده است.
 

وی با تأکید بر رعایت آداب اسلامی خاطرنشان کرد : اسلام برای خود آداب  و اصولی برای برخورداری ازیک زندگی صحیح و سالم مادی ومعنوی دارد که متأسفانه برخی ازما  آن را نه یاد گرفته ایم و نه رعایت نکرده ایم .
 

حسینی اذعان کرد : یکی ازدستورات پسندیده اسلام گردش درزمین  و دیدن آثار پیشنیان و به دست آوردن عبرتهای آموزنده است .

 

* سابقه درخشان مردم ایران زمین درحیا وغیرت

وی اذعان کرد : یکی ازافتخارات ما ایرانیان این است که زنان ما ازلحاظ فرهنگ غنی و کهن حجاب و عفاف نسبت به دیگراقوام پیش ازاسلام ازسابقه درخشان تری برخورداند.


این کارشناس مذهبی تصریح کرد : اگرشما به تخت جمشید رفته باشید فرهنگ غنی عفاف را روی سنگ تراشی های آن می بینید نه اینکه تصویرزنان درآثارباقی مانده برهنه نیست که اصلا شما تصویر زن را پیدا نمی کنید واین نشان از حیای زن ایرانی وغیرت مرد ایرانی دارد.
 

این سخنرای مذهبی به یکی ازنمونه های رعایت حیای زن درمهندسی باستانی اشاره کرد وگفت : جدیدا پله های تخت جمشید را که بررسی کرده اند متوجه شده اند 16 سانتی متر است درحالی که پله استاندارد 18 سانتی متر است و با توجه به پیشرفته بودن مهندسی درآن زمان این پرسش ایجاد شده است که چرا چنین بوده است که درتحقبقات به این نتیجه رسیده اند که این ازادب و حیای زن بود که حق نداشت بیشترازاین میزان پایش را بلند کند!

* سابقه یزدی ها در رعایت حریم عفاف

وی حیا وغیرت مردم دارالعباده یزد را مثال زد و گفت : درب های خانه یزدی ها درقدیم دو کوبه داشت یکی نازک تر و یکی کلفت تر به طوری که وقتی کسی کوبه زنانه دررا که صدایش هم متفاوت بود را می زد مرد خانه می گفت خانم با شما کاردارند اکنون که با آیفون راحت ترهم شده است و وقتی مشخص است مردی پشت دراست دیگرچه لزومی دارد خانم برود دررا بازکند.
 

وی افزود : غیرت واقعا چیزخوبی است که حتی انسان می تواند از برخی حیوانات هم آن را یاد بگیرد و پسرها حواسشان را جمع کنند که این پول توجیبی که ازبابا می گیرند فقط برای کافی شاپ و سینما رفتن با دوستان نیست بلکه باید بخشی ازآن را نگه دارند تا وقتی یک روزلازم شد بروند مدرسه دنبال خواهرشان او را ترک موتور ننشانند! بلکه آژانس بگیرند و همانند مردان باغیرت جلو بشینند و خوهرشان را سوار ماشین کرده  تا خانه همراهی کنند. 

 

* حیا وغیرت موجب استحکام بنیان خانواده
 

حسینی با برشمردن برخی دیگرازمصادیق غیرت درمردان ایرانی افزود : این حیا وغیرت بود که باعث می شد مرد و زن 80 سال با وفا و صمیمیت کنارهم زندگی کنند و به پای هم پیرشونددرحالی که امروز برخی زوج های جوان درزندگی با هم جر و بحث دارند!

* نسخه اهل بیت راهگشای زندگی خانوادگی

این کارشناس مذهبی با اظهارتأسف نسبت به رشد آمارطلاق دریزد خاطرنشان کرد : هرجا ایمان بیشتراست شیطان بیشترکارمی کند مگر اینکه نسخه اهل بیت را برای زندگی خود بپیچیم و دنبال غرب نرویم و یا ازجیب خود چیزی برای عمل کردن درنیاوریم!


 

حسینی به افزایش دوران عقد به عنوان یک آسیب اشاره کرد وگفت : درشرایطی که هم بچه ها دانشگاه می روند و هم دوران عقد را با آن محدودیت ها سپری می کنند فاصله زیاد می تواند آسیب سازشود واگربتوانیم شرایطی فراهم کنیم که این فاصله کمترشود بهتراست.

انتهای پیام/س
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری