Skip to Content

گزارش اختصاصی/مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد:

چهار درصد زندانیان یزد را زنان تشکیل می دهند/ 29 زن زندانی یزد مشمول عفو رهبری


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد گفت : از مجموع زندانیان استان یزد، چهار درصد را زنان تشکیل می دهند و در عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تعداد 39 زن از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، موسی احمدی در جمع خبرنگاران، زندان را یک واقعیت انکار ناپذیر دانست و اظهار کرد : جایگاه و نقش زندان به عنوان  یکی از حلقه های امنیت در جامعه به شمار می رود که باید مورد توجه رسانه های قرار گیرد.
وی برخی از اهداف زندان را برای زندانیان شامل اجرای عدالت، استیفای حقوق بزه دیدگان، تنبه زندانی و اصلاح و تربیت زندانیان برشمرد و افزود : تنها راه حل مقابله با جرم،  زندان و حذف مجرم نیست و ما باید علاوه بر یافتن راه حل های جایگزین،  بپذیریم که زندانی معلول است  و علت نیست و ما باید با علت مبارزه کنیم.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد، بیشترین بارمحکومیت زندانیان را بر عهده خانواده مجرمان عنوان کرد و گفت : ما نباید تنها به دنبال برخورد با مجرم باشیم بلکه در کنار اجرای مجازات باید بسته های حمایتی را هم ببینیم.


*چهار درصد زندانیان استان یزد را زنان تشکیل می دهند
احمدی درباره آمار زندانیان استان یزد اظهار کرد : از آمار موجودی زندانیان یزد  96 درصد به مردان زندانی و چهار درصد به زنان اختصاص دارد که 67 درصد زندانیان بومی و 33 درصد غیر بومی   هستند.


*برپایی 10 جشن گلریزان در رمضان امسال
وی اضافه کرد : ازسال 83 تا 95 حدود هزارنفر از زندانی جرایم مالی را از زندان آزاد کردیم و  در رمضان امسال با برنامه ریزی های انجام شده در 10 شهرستان جشن گلریزان برگزار می کنیم.


* مجرمان مالی  نیازمند  21 میلیارد تومان کمک های مردمی
مدیر کل زندان های استان یزد در مورد تعداد مجرمان مالی در زندان های استان اذعان کرد : 139 نفر دارای جرایم مالی با بیش از 215 میلیارد و 58 میلیون و 836هزار و 391 ریال بدهی در زندان به سر می برند که ما در برخی موارد از شکّات رضایت می گیریم و مابقی هم با  جمع اوری کمکهای مردمی  و دادن وام به زندانیان آزاد می شوند.
احمدی اعلام کرد: امسال به مناسبت ۱۲ فروردین و ولادت حضرت فاطمه(س) ۳۴۷ نفر از زندانیان استان یزد براساس عفو رهبری آزاد شدند که ۲۹ نفر آنان را زنان زندانی استان تشکیل می دادند.


* 64 درصد جرم زندانیان یزد، مواد مخدر است
وی جرم 64 درصد زندانیان را مواد مخدر اعلام کرد و افزود : 19 درصد به جرم سرقت و سه درصد مالی و بقیه به جرم های دیگر در زندان به سر می برند.
این مقام مسئول در مورد سن زندانیان استان یزد بیان کرد : یک و نیم درصد زندانیان استان  تا 18 سال سن دارند که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شوند و سنین 19 تا 39 سال نیز 67 درصد و سنین 40 سال تا 60 سال هم 29درصد را شامل می شوند.


*70درصد زندانیان یزد بیکار بوده اند
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد، مشاغل زندانیان قبل از ورود به زندان را  براساس شغل 70 درصد بیکار و بقیه شغل آزاد عنوان کرد و افزود : گرچه هم اکنون در 31 رشته فنی و حرفه ای به زندانیان آموزش می دهیم تا پس از زندان شاغل شوند.
احمدی تصریح کرد : گرچه تلاش های زندان در مورد زندانیان اعم از فعالیت های فرهنگی انجام می شود ولی متأسفانه پس از آزادی مأمن و پناهگاهی ندارند و ما باید به این سمت برویم که زندانی بعد از آزادی مورد حمایت قرار گیرد که در این زمینه رسانه ها نقش ممتازی دارند.
وی فرهنگ سازی در زمینه تغییر نگرش شاکیان به صلح و سازش به جای زندان را خواستار شد و افزود : فرهنگ سازی کنیم که شاکیان  صبر و تحمل و گذشت داشته باشند تا آمار زندانیان ما کاهش یابد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد در انتقال مکان زندان مرکزی یزد به خارج از شهر اظهار کرد : پیگیری ها در مورد مطالعه نقشه های اجرایی  در خضر آباد با  70 هکتار زمین در نظر گرفته شده است که با وجود اطلاع مسئولان استان از این موضوع هنوز بودجه تحقق این پروژه محقق نشده است.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری