Skip to Content

نايب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس:

۹ ماه مرخصي زايمان لازم‌الاجراست


نايب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس اجراي قانون افزايش مرخصي زايمان به ۹ ماه را در تمامي دستگاه‌ها لازم‌الاجرا دانست.

به گزارش یزدبانو، مسعود رضايي از عدم اجراي قانون افزايش مرخصي زايمان به ۹ ماه در برخي دستگاه ها انتقاد کرد و گفت: کمبود منابع و مشکل در جايگزيني نيرو از جمله عوامل عدم اجراي اين قانون است.
وي، اجراي قانون افزايش مرخصي زايمان به ۹ ماه را حق طبيعي مادران دانست و افزود: از معاون رئيس جمهور در امور زنان وخانواده تقاضا داريم موانع سد راه اجراي اين قانون را پيگيري و رفع کند.
رضايي يادآور شد: در اين قانون عبارت دستگاه ها مي توانند اين قانون را اجرايي کنند قيد شده و در واقع دولت مجاز به اجراي آن شده است
بنابراين شاهد سليقه اي اجرا کردن آن از سوي دستگاه ها هستيم البته برخي دستگاه ها نيز به دليل کمبود اعتبار توان اجراي آن را ندارند.
وي، بر لزوم همکاري و تعامل مناسب ميان تامين اجتماعي، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاونت امور زنان رياست جمهوري براي رفع موانع اجراي قانون افزايش مرخصي زايمان به ۹ ماه، تصريح کرد: راهکارهاي لازم از سوي اين دستگاه‌ها بايد اتخاذ شود.رضايي اجراي قانون افزايش مرخصي زايمان به ۹ ماه را در تمامي دستگاه‌ها لازم‌الاجرا دانست و گفت: انتظار مي‌رود دولت نسبت به تامين اعتبار لازم براي اجراي اين قانون اقدام کند از سويي به صورت جدي مي‌طلبد در اين قانون واژه مکلف است جايگزين مي‌توانند شود تا دستگاه ها ملزم به اجرا شوند.
 
منبع : مهر
 
انتهای پیام/



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری