Skip to Content

در 9 ماه امسال؛

122 زوج هراتی از خدمات مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بهره‌مند شدند


رئیس بهزیستی خاتم با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 122 زوج مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج شدند گفت: طرح غربالگری شنوایی و بینایی در خاتم به طور کامل پوشش داده می شود.


به گزارش یزدبانو، رئیس بهزیستی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم با بیان اینکه در بحث پیشگیری از معلولیت ها در 9 ماهه امسال 122 زوج مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج شدند اظهار داشت: خدمات مرکز ژنتیک شهرستان به غیر از همشهریان به غیربومی ها و شهرستان های مجاور نیز خدمات ارائه می دهند.

احمد تکتاز با اشاره به اینکه بیشترعقب ماندگی‌های ذهنی، معلولیت‌های جسمی، نابینایی، ناشنوایی، سقط و ناباروری به علت عدم آگاهی درباره پیشگیری از بیماری‌هاست، گفت: طرح غربالگری اختلالات ژنتیکی در شهرستان برای پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها می‌باشد تا از بروز بسیاری از معلولیت‌ها پیشگیری شود.

وی از پوشش 90 درصدی غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در شهرستان خبر داد و افزود: طرح غربالگری ژنتیک مدارس نیز طرحی جدید است که از ابتدای سال در مدارس پایه نهم-دهم و یازدهم توسط کارشناسان آموزش دیده بهزیستی انجام می شود.

 

رئیس بهزیستی شهرستان در ادامه از طرح آموزش زوج های جوان در قالب مهارت های زندگی خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون 8 دوره برگزار و حدود 100 زوج در این کلاسها شرکت داشتند.

تکتاز خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح زوجین طی دوره آموزشی 16 ساعته، مفاهیم زنگی-خانواده، مهارتهای زندگی و مهارتهای حل مساله را آموزش می بینند.

رئیس بهزیستی خاتم اظهار داشت: این طرح در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق توسط بهزیستی و با همکاری دفاتر ثبت ازدواج انجام می شود.

وی به طرح غربالگری شنوایی در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: در ابتدای سال تا کنون 271 زایمان در شهر هرات و 173 زایمان در روستاها انجام گرفته که از تمامی  نوزادان زیر یکماه تست گوش صورت گرفته است.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری