Skip to Content

در گفتگو با یزدبانو اعلام شد

170 نفر از بانوان یزدی عضو کانون مساجد هستند


کارشناس امور خواهران دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد گفت: در حال حاضر 170 نفر از بانوان یزدی عضو کانون مساجد استان هستند.

شیما عزیزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو، افزود: واحد خواهران کانون مساجد استان از ابتدای سال 92 فعالیت خود را آغاز کرد و در این راستا اهداف و برنامه هایی تعیین شد.

وی ادامه داد: برنامه های این واحد در دو بخش ستادی و استانی انجام می شود که برنامه های ستادی به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

کارشناس امور خواهران دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد گفت: شرکت دو نفر از بانوان در دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، شرکت هشت نفر از بانوان در کنگره نخبگان روستایی و کسب رتبه برتر کشوری از جمله اقدامات مهم واحد خواهران است.

عزیزی افزود: همچنین 40 نفر از رابطین مساجد، فعالان فرهنگی در دوره اندیشه آسمانی که با موضوع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری برگزار شد، شرکت کردند.

وی ادامه داد: برگزاری دوره نهضت سوادآموزی و انعقاد تفاهم نامه با معاونت سوادآموزی از دیگر اقدامات انجام شده است که در این راستا 30 نفر از بانوان شناسایی و دوره مربیگیری نهضت سوادآموزی را فرا گرفتند.

کارشناس امور خواهران دبیرخانه کانون مساجد استان یزد با اشاره به برنامه های استانی، اظهار داشت:  تشکیل شورای واحد خواهران با هدف آسیب شناسی فعالیت ها و عملکرد خواهران، تامین خوراک فرهنگی ، ارائه طرح در حوزه زنان و خانواده یکی از مهم ترین اقدامات است.

وی ادامه داد: در این راستا هشت واحد شامل فرهنگی ، هنری ، آموزشی ، پژوهش، قرآن ، ورزشی ، خبرگزاری ، ارزیابی و تبلیغات که در رأس آن شورای سیاستگذاری ، معاونین و مدیر شورا قرار دارند، تشکیل شد.

عزیزی جذب و ساماندهی رابط خواهران ، بانک اطلاعاتی بانوان به تفکیک شهرستان ها، تشکیل تیم مشاورین مذهبی را از دیگر اقدامات برشمرد.

کارشناس امور خواهران دبیرخانه کانون مساجد استان یزد گفت:  مشاوره در کانون ها با محوریت مشاوره تربیتی، خانواده، روانشناسی، اسلامی و دینی، مهارت های زندگی، اجتماعی، ارتباطی، فرزندپروری، پیش از ازدواج، آسیب شناسی و بررسی چالش های فرهنگی و اجتماعی  انجام می شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری