Skip to Content

فرماندار شهرستان خاتم مطرح کرد:

«تولید و اشتغال پایدار» در پیشگیری از اعتیاد نقش اساسی دارد


فرماندار شهرستان خاتم با اشاره به نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال» گفت: ایجاد اشتغال و خلق فرصت های جدید شغلی پایدار مهمترین عامل پیشگیری از اعتیاد در جامعه است.

به گزارش یزدبانو؛ فرجام فاضلی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خاتم افزود: کشور ما یک کشور جوان است و از پتانسیل ویژه ای در این زمینه برخوردار است باید با پیشگیری از اعتیاد این پتانسیل را در جهت توسعه استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: اگر در این زمینه برنامه ریزی نشود دشمن می تواند با اعتیاد جوانان این پتانسیل را به یک معضل برای جامعه تبدیل کند و به اهداف شوم خود برسد.
وی با تاکید بر بحث آموزش به خانواده ها در شناسایی مواد مخدر یادآور شد: آموزش و پرورش، دانشگاه ها و برگزاری نمایشگاه هایی در این زمینه می توانند ضمن شناسایی انواع مواد مخدر به خانواده ها راه های پیشگیری از اعتیاد را نیز آموزش دهند.
فاضلی عنوان کرد: باید اعتیاد و مصرف مواد در جامعه علت یابی شود تا بتوانیم جامعه ای عاری از آلودگی داشته باشیم و با پیشگیری از آن موجب توسعه جامعه شویم.
وی تصریح کرد: پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر باید با تلاش مسئولان همگانی شود تا بشود با این معضل برخورد جدی صورت گیرد و از آسیب هایی که می تواند مواد مخدر داشته باشد کمتر شود.
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم با تاکید بر بحث پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر گفت :باید طرح هایی که در این زمینه در استانهای دیگر اجرا شده شناسایی شده و نسبت و به اجرای آنها در استان یزد و شهرستان خاتم اجرایی شود.
ابوالفضل توکلی افزود: اگر در بخش پیشگیری یک برنامه مشخص و مدون داشته باشیم می توانیم در بخش کاهش آسیب ها گام های موثری را برداریم و با این معضل برخورد کنیم.
وی یادآور شد: باید در خانواده ها نیز از ابتلای والدین به اعتیاد جلوگیری کرده تا موجب اعتیاد و گرایش فرزندان به مواد مخدر نشوند و همچنین از فروپاشی برخی از این خانواده ها به جهت اعتیاد یکی از زوجین به مواد جلوگیری کنیم. 

 

ایرنا

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری