Skip to Content

رئیس مرکز دیابت یزد خبر داد

ابتلای 15 درصد زنان‌ یزدی به دیابت بارداری


رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد با اشاره به شیوع دیابت بارداری در استان، گفت: 15 درصد زنان باردار استان یزد به دیابت بارداری مبتلا هستند.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایسنا-منطقه یزد، دکتر«مسعود رحمانیان» در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی دیابت برگزار شد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار بدست آمده 16 درصد افراد بالای 30 سال استان یزد مبتلا به دیابت هستند.

وی افزود: افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی مردم در مورد بیماری دیابت رویکرد اصلی مرکز تحقیقات درمانی دیابت در استان یزد است.

رییس مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد با بیان این‌که در بحث دیابت وضعیت استان یزد نسبت به دیگر استان‌های کشور مطلوب‌تر است، گفت: حدود 10 درصد بیماران دیابتی یزد از بیماری خود خبر ندارند.

رحمانیان در ادامه با اشاره به افزایش دیابت بارداری در استان یزد، تصریح کرد: 15 درصد زنان باردار استان یزد به دیابت بارداری مبتلا هستند.

این مقام مسئول تغذیه نامناسب، استرس، بالا رفتن سن حاملگی و عدم انجام تحرک لازم و کافی را از جمله عوامل ابتلا به دیابت در زنان باردار دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت جلوگیری از دیابت بارداری در دستور کار مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد  قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که تمام برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی تدوین شده در مرکز دیابت یزد با موفقیت انجام شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی‌های انجام شده و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آمار شناسایی مبتلایان به دیابت در استان یزد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری