Skip to Content

(1)گزارش یزدبانو/رییس هیات مدیره بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد

اجرای دقیق نیات واقفین و احیای موقوفات از اهداف بنیاد است/اعلام فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات یزد


رییس هیات مدیره بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد گفت: هدایت، کنترل و نظارت بر فعالیت های عمرانی و اقتصادی موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفین و احیا و عمران موقوفات از اهداف این بنیاد است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار یزدبانو، کاظم شاهینی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه طراحی و معماری ساختمان پزشکان بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد که در سالن اجتماعات حضرت سیدالشهدا (ع ) امامزاده جعفر یزد( ع )برگزار شد، افزود:  ساماندهی، توسعه کمی و کیفی فعالیت های عمرانی و اقتصادی و بهره گیری از فناوری های روز از دیگر برنامه های این بنیاد در استان یزد است.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان تهران ادامه داد: مدیریت اقتصادی بر کلیه موقوفات مستعد سرمایه گذاری با تأکید بر غالب بودن ماهیت اقتصادی و درآمدی فعالیت ها و دست یابی به خوداتکایی و افزایش بهره وری منابع از دیگر برنامه های بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد است.

شاهینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دو سال گذشته که از تأسیس این بنیاد می گذرد فعالیت های بسیار زیادی در راستای احیا موقوفات صورت گرفته و هنوز کافی نیست.

وی ادامه داد: وقف در برخی موارد چهره ای بلااستفاده و مخروبه داشت و با بررسی که توسط این بنیاد صورت گرفت مشخص شد حجم و پتانسیل بسیار بالایی در موقوفات موجود است و کار برای انجام دادن بسیار زیاد است.

رییس هیأت مدیره بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد اظهار داشت: موقوفه وفادار خداداد، موقوفه بهمن در منطقه سه شهرداری یزد ، موقوفه صفا شستی ساز در منطقه دو شهرداری واقع در خیابان فرخی، موقوفه محمدعلی زرگران در تقاطع بلوار نواب صفوی و صابر یزدی، موقوفه سیدجواد در منطقه عیش آباد ، موقوفه سید حیدر در بلوار شهید صدوقی برخی از مکان هایی است که فرصت هایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد.

شاهینی افزود: موقوفه آقا مبین در خیابان شهید مطهری، موقوفه باغ شهاب در بلوار طالقانی، موقوفه حمام قلعه کهنه در خیابان امام، موقوفه رشید جمشید در میدان همافر ، موقوفه سرخاب در بلوار شهید صدوقی خیابان شهید حسن بیگی و موقوفه ابوالحسن اصفهانی در خیابان شهید مطهری برخی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری اراضی شهرستان یزد است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران محترم می توانند با مراجعه به نمایندگی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد و بررسی فرصت های سرمایه گذاری اراضی موقوفه برای همکاری و توسعه و احیا موقوفات کمک کنند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد نیز در این نشست گفت: وقف می تواند بخش بزرگی از مشکلات جامعه را حل نموده و اگر موقوفات واقفین خیراندیش  به روز رسانی شده و حفاظت شود قطعا بخش عمده ای از درخواست های مردم حل می شود .

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: دائمی بودن و مردمی بودن از خصوصیات وقف است و موقوفاتی که از قرن ها پیش وجود دارد هنوز منشأ خیرات و ثمرات بسیار زیادی است .

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به فراخوانی که برای طراحی و معماری ساختمان موقوفه پزشکان یزد واقع در بلوار طالقانی انجام شد از بین آثار ارسال شده 14 شرکت کننده برگزیده و سپس 7 شرکت برتر نهایی انتخاب شد .

محمدعلی آزادی افزود: طرح ساختمان پزشکان واقع در بلوار طالقانی یزد دارای زمین موقوفه است که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته توسط هیأت داوران که با نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد انجام شد رتبه اول را شرکت مهندسین مشاور پارس گستره و رتبه دوم را گروه طراحی معماری کارما و رتبه سوم را محمدرضا انصاری، مسعود میروکیلی و آزاده انصاری به دست آوردند.

 مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد گفت: همچنین شرکت مشاور خط سوم معماری و شهرسازی و شرکت مشاور دش ساز کار پویا رتبه های چهارم و پنجم را به دست آوردند.

در پایان این مراسم با اهدای تندیس ، لوح تقدیر و هدایایی از شرکت کنندگان و رتبه های برتر تجلیل شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری