Skip to Content


آسیب شناسی بازی کلش آف کلنز


بازی کلش آف کلنز با داشتن هزاران کاربر ایرانی، در سایه بی توجهی مسئولین، روزانه آسیب جدی به وقت، ثروت و روحیه جوانان کشور وارد می کند.

به گزارش یزدبانو؛ به نقل از درگزخبر، بیش از 50سال از پیدایش نخستین بازی های رایانه ای تا به امروز می گذرد و هر روز نیز بر تعداد این بازی های رایانه ای جدید افزوده می شود.

بدون شک آسیب های بازی های رایانه ای بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما در این میان بازی کلش آف کلنز که یک بازی آنلاین (متصل به اینترنت) محسوب می شود؛ در نوع خود نادر است و توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

یکی از نگرانی های مهمی که بازی کلش آف کلنز  از خود به جای می گذارد همزمانی انجام بازی و اتصال به شبکه جهانی اینترنت می باشد که کاربر ضمن انجام بازی، می تواند نسبت به برقراری ارتباط در فضای مجازی با سایر بازیکنان دیگر (دختر یا پسر) طرح دوستی ریخته و از این طریق وارد مرحله جدیدی از روابط شود که خود همین امر به تنهایی تبعات و مشکلات زیادی را به ویژه برای نسل جوان به همراه خواهد داشت.

کلش آف کلنز که به یکی از پرطرفدارترین بازیهای رایانه ای در میان جوانان ایرانی تبدیل شده است، علاوه بر ایجاد آسیب های مخرب در حوزه روانشناسی، یک بازی اعتیاد آور و مخرب محسوب می شود.

۹ درصد کاربران بازی کلش آف کلنز یا همان جنگ قبایل کاربران و بازیکنان ایرانی هستند. سایت معتبر alexa.com با اشاره به این آمار، ایران را از لحاظ تعداد طرفداران این بازی در دنیا بعد از آمریکا و فیلیپین در رده سوم قرار داده است.

بر اساس گزارشات مالی منتشر شده نیز بازی کلش آف کلنز که توسط یک کمپانی فنلاندی طراحی و ساخته شده است، روزانه حدود700000 دلار برای گردانندگان خود درآمد زایی می کند.

در توضیح اینکه این بازی چگونه درآمدزایی می کند باید گفت: در حقیقت در این نوع بازی های آنلاین فرد جهت دریافت یک سری تجهیزات و آپشن های اضافی در بازی باید قدری پول خرج کنید.

هر چند اکثر محتویات و قابلیت های بازی رایگان هستند اما به دلیل اعتیاد آور بودن بازی و تمایل به پیشرفت در بازی، فرد تشویق به هزینه پول واقعی می شود؛ تا ابزار آلات مجازی خاصی را خریداری کند و این تراکنش ها کم کم زیاد می شوند و به سود میلیارد دلاری شرکت سازنده تبدیل می شود.

کلش آف کلنز یا جنگ قبایل یکی از محبوب ترین بازی های پلتفورم اندروید و آی او اس می باشد که سازنده های آن تاکنون در آمدهای چندین میلیون دلاری کسب کرده اند.

وقتی برای اولین بار کلش آف کلنز که جزو دسته بازی های استراتژیک محسوب می شود بر روی گوشی فرد اجرا می شود یک شخصیت در طول بازی کاربر را راهنمایی می کند.

در این بازی هر بازیکن یک روستا مجازی دارد که در آن مشغول به ساخت و ساز می شود، فرد برای ساخت و ساز و پیشرفت در بازی نیاز به الماس، طلا و اکسیر مجازی دارد و از طرفی برای کسب این الماس، طلا و اکسیر مجازی سه راه دارد: راه اول دستیابی آن به صورت مستقیم از داخل بازی است که باید زمان زیادی را صرف آن کند و راه دوم به این شکل است که فرد با پول واقعی خود اقدام به خرید این طلا، الماس و اکسیر مجازی می کند تا به این شکل به بازی خود ادامه دهد و راه سوم آن سرقت از روستاهای مجازی سایر بازیکنان است؛ بنابراین فرد در طول ادامه این بازی اعتیاد آور و پایان ناپذیر از لحاظ زمانی، مالی و روحی آسیب می بیند.

بنابراین به والدین پیشنهاد می شود فرزندانشان را برای ترک این بازی مخرب تشویق نمایند و به هر ترتیبی شده است، تلاش نمایند تا فرزندان خود را از بازی هایی به این شکل دور کنند و البته سایر کابران نیز به این نکته توجه نمایند که هر چه زودتر خود را از بازی هایی به این سبک رهایی بخشد ضرر کمتری خواهند دید.

انتهای پیام/ش
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری