Skip to Content

گزارش/ به میزبانی یزد افتتاح شد

آغاز بکار جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در یزد/ رونمايي از تنديس و پوستر جشنواره


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: این جشنواره در سه بخش داستانی، مستند بلند و مستند کوتاه با موضوع امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی به میزبانی استان یزد صبح امروز طی مراسمی آغاز بکار کرد.

در این مراسم تندیس جشنواره نیز با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان کشوری و استانی رونمایی شد.
محمدرضا دهبیدی پور افزود:307 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 133 اثر آن مستند و 174 اثر هم فیلم کوتاه داستانی است که در مجموع 59 اثر به بخش داوری جشنواره راه خواهد یافت.
وی ادامه داد: سه استان تهران، یزد و خراسان رضوی به ترتیب با 59 اثر، 56 اثر و 48 اثر بیشترین آثار ارسالی به جشنواره را داشته اند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مراسم اختتامیه جشنواره روز پنجشنبه با حضور مقامات کشوری در استان یزد برگزار خواهد شد.
کیومرث پور احمد، خالق فیلم قصه های مجید نیز در این مراسم جشنواره های موضوعی را باعث کاهش کیفیت فیلم های ساخته شده دانست و گفت: متاسفانه همین امر باعث شده اکثر فیلم های ارسالی به جشنواره رضوی نیز بسیار تصنعی بوده و حرفی برای گفتن نداشته باشد.
وی ادامه داد: البته چند فیلم نیز عاری از هرگونه شعار، بصورت ظریف به این موضوع پرداخته بودند که شایسته تقدیر هستند.
پوراحمد با اشاره به اضافه شدن بخش احسان و نیکوکاری، سبک زندگی و همچنین حوزه زکات، اظهار امیدواری کرد: فیلمسازان به سمت سفارشی ساختن پیش نروند و با نگاهی ویژه، فیلمی تاثیرگذار بسازند.
اکبر عالمی، مدرس سینما نیز در این مراسم با بیان اینکه هنوز نگاه خانواده ها به فیلم، نگاهی مطلوب نیست ،گفت: نگاه خانواده ها باید نسبت به فیلم تغییر کند.
وی با انتقاد از نبود اعتبارات کافی در این بخش گفت: متاسفانه ته مانده های بودجه را به بخش هنر اختصاص می دهند و هنر، بودجه ثابتی ندارد.
جعفر امین مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: بکارگیری تمامی فضاهای تبلیغاتی شهر برای اطلاع ‏رسانی جشنواره فیلم رضوی، تهیه تیزر تبلیغاتی، حمایت مالی برای تهیه جوایز فیلم های برتر از جمله اقدامات حمایتی شهرداری از این جشنواره بوده است.
دبیر اجرایی جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد نیز از حضور محمدرضا فروتن در جمع داوران جشنواره رضوی خبر  داد و گفت: محمد رضا فروتن، دکتر افشین یداللهی و پوریا آذربایجانی اعضا این هیئت را تشکیل می دهند.
محمد رضا حاجی غلامی با اشاره به ساختار داوری ثابت در دو حوزه مستند و داستانی گفت: امسال علاوه بر این ساختار، گروهی متشکل از یک چهره سینمایی، یک جامعه شناس و یک کارگردان جوان تحت عنوان داوران بخش ویژه، فیلم ها را به تماشا نشسته و بر حسب موضوعاتی همچون احسان و نیکوکاری، محیط زیست و سبک زندگی شهری، جوایزی ویژه را به برترین فیلم ها اهدا می کنند.
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر جشنواره رضوی و تندیس و تابلو فرش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، نمادی از هوبره (نماد محیط زیست استان یزد) رونمایی شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری