Skip to Content

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر مطرح کرد

افزایش 41 درصدی حامیان طرح اکرام ایتام اشکذر


مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر به تشریح عملکرد ۹ماهه سال ۹۵ این نهاد به مقایسه فعالیت های انجام شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب یک هزار و ۲۳۶ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان اشکذر بهره مند هستند.

به گزارش یزدبانو به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر با اعلام رشد ۱۸ درصدی مساعدت نیکوکاران اشکذری به ایتام تحت حمایت، اظهار داشت: هم اکنون ۹۳۴ حامی، حمایت مادی و معنوی ۸۸ یتیم تحت حمایت این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند.

علیرضا خلیلی افزود: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال از سوی این حامیان  به ایتام تحت حمایت مساعدت شد، در این مدت شاهد رشد 41درصدی حامیان اکرام ایتام شهرسان اشکذر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی در تشریح طرح اکرام ایتام اذعان کرد: طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، بر اساس این طرح حامیان خیر می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰  هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر در بخش دیگری از گزارش خود با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت از جمله سیاست های مهم کمیته امداد است، افزود: کمیته امداد در کنار پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره های لازم و نظارت بر حسن اجرای طرح های خود اشتغالی توسط ناظران خودکفایی را برای پایداری مشاغل ایجاد شده انجام می دهد.

خلیلی ادامه داد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۹ مورد وام اشتغال در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت های صنعتی و تولیدی به مددجویان تحت حمایت اعطا شد و بیش از هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این خصوص از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شده است.

وی با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۵۸ میلیون ریال (67 درصد رشد) در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر با بیان اینکه این نهاد به منظور برخورداری مددجویان از آرامش روحی و تامین آینده ای پایدار، اقدام به برقراری بیمه برای آنها کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۶ خانوار تحت حمایت این نهاد نیز مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این خصوص نیز مبلغ یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال حق بیمه تامین اجتماعی  زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در طی ۹ ماه پرداخت شد.

خلیلی در ادامه با اشاره به عملکرد این نهاد در بخش فرهنگی گفت: ۲۰ دانشجو و ۲۰۱ دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان اشکذر استفاده می کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی از جمله اقدامات این بخش طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری است و در مجموع ۲۷۲ میلیون ریال در این خصوص هزینه شد.

وی با بیان اینکه در ۹ماهه نخست امسال بیش از ۱۳ میلیارد ریال (۱۱ درصد رشد) کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شده است، افزود: بیش از سه میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است، هم اکنون یک هزار و ۱۰۹ نفر (26 درصد کاهش) در قالب ۶۴۱ خانوار معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اشکذر هستند و ۳۶۹ خانوار از آنها به عنوان زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت خدمات از این نهاد هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اشکذر تصریح کرد: طی۹ ماهه سال جاری بیش از۱۳میلیارد ریال کمک بلاعوض در زمینه های کمک معیشتی، هزینه های درمانی، تعمیر و ساخت مسکن، تامین جهیزیه نوعروسان و هزینه تحصیلی به مددجویان تحت حمایت شهرستان اشکذر پرداخت شده است.

وی با اشاره به رشد ۷۶ درصدی هزینه کرد این نهاد در بخش عمران و مسکن مددجویی اظهار کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال در زمینه احداث، تعمیر و بازسازی ۲۶ منزل مسکونی مددجویی هزینه شد.

خلیلی خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در قالب وام قرض الحسنه کارگشایی به تعداد ۶۲ نفر از مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال جاری پرداخت شد؛ همچنین طی این مدت، ۱۳ نوعروس تحت حمایت با دریافت ۳۵۰ میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه راهی خانه بخت شدند.

شایسته ذکر است؛ هم اکنون ۷۰۰ خانوار تحت حمایت و نیازمند موردی در قالب یک هزار و ۲۳۶ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان اشکذر بهره مند هستند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری