Skip to Content

حجت الاسلام مدرسی:

اقتدار و صراحت سخن لازمه مقابله با کفار است/ ولایت فقیه، تداوم راه غدیر + تصاویر


امام جمعه حومه شرقی یزد گفت: امام(ره) همیشه در برخورد با کفار صریح رفتار می‌کردند، مقام معظم رهبری نیز با صراحت و با سخنرانی مقتدرانه خود مشکلات اخیر و فاجعه منا را حل کردند.

به گزارش یزدبانو، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی روز گذشته در نشست هیات عاشقان ولایت با تاکید بر ضرورت برخورد مقتدارانه در مقابل کفار و دشمنان خاطر نشان کرد: امام (ره) همواره با صراحت و اقتدار در مقابل کفار ظاهر می شدند و مقام معظم رهبری نیز همین رویه را دارند که نمونه بارز آن سخنرانی ایشان درباره حادثه منا بود.

وی با بیان آیات و روایاتی در تبیین واقعه غدیر و با تاکید بر اهمیت وجود ولایت فقیه در جامعه گفت: ولایت فقیه تداوم راه غدیر و خط مشی اسلام است.

امام جمعه حومه شرقی یزد ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) از جانب خداوند فرستاده شد و با وجود حوادث فراوان بر سر راهشان رسالت خود را انجام دادند.

وی با اشاره به جلوه های غدیر اذعان کرد: فلسفه کلی غدیر معرفت به ولایت و پیروی از آنان است.

مدرسی با بیان اینکه نمی توان در زمینه دین اعتماد کافی به خارج از وحی داشت، ادامه داد: نشر و تبلیغ اسلام ناب جز با تبلیغ و نشر واقعه غدیر انتقال نمی یافت.

وی گفت: واقعه غدیر راه را برای مسلمین روشن کرد و تنها مسیر تامین سعادت بشریت را پیروی از محمد و آل محمد نشان داد.

مدرسی تصریح کرد: تنها کسانی صلاحیت جلوداری جامعه اسلامی را دارند که دارای صفاتی تایید شده از سوی خداوند و پیامبر اسلام باشند.

امام جمعه حومه شرقی یزد یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) بارها به معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین خود پرداختند و در واقعه غدیر که رسمی ترین معارفه بود، دین را بر مسلمانان کامل کردند.

وی در ادامه به تبیین وظایف و مسئولیت های مسلمانان بویژه شیعیان در مقابل ولایت معرفی شده از سوی پیامبر اسلام پرداخت و افزود: هر فرد مسلمان در قبال ولایت پنج مسئولیت کلی دارد.

مدرسی ادامه داد: محبت و توسل به اهل بیت و ولایت، پذیرش و زیارت ولایت و جلوداری اهل بیت و از همه مهمتر معرفت به ولایت و اهل بیت از جمله وظایف مسلمانان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه معرفت به اهل بیت را لازمه انجام دیگر وظایف مسلمانان نسبت به ولایت بیان کرد و گفت: معرفت در واقع شناخت و پذیرش امامت و ولایت شایستگان و جلوداران و در رأس آنها امیر المومنین (ع) است.

مدرسی با تاکید بر اینکه شناخت و معرفت به ولایت مقدمه است بر دیگر اعمال دین، اذعان کرد: لازم است همه در پیروی از ولایت فقیه کوشا و پشتوانه محکمی برای ولایت باشند تا بتوان جامعه اسلامی را در راه اسلام و آنچه پیامبر(ص) و خداوند تعیین کرده اند، هدایت کرد.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری