Skip to Content

معاون سیاسی سابق استانداری یزد:

امام خمینی (ره) استکبارستیزی را مؤلفه ذاتی انقلاب اسلامی مطرح کردند


معاون سیاسی سابق استانداری یزد گفت: امام خمینی ره استکبارستیزی را که از متن توحید و اسلام است را به‌عنوان مؤلفه ذاتی انقلاب اسلامی مطرح کردند.

به گزارش یزد بانو؛ «غلامحسین دشتی» معاون سیاسی سابق استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزد بانو خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی جامع و صاحب‌نظر در علوم مختلف هستند و ازاین‌جهت بود که منشأ یک حرکت تاریخی شدند.

وی ادامه داد: امروز صاحب‌نظران این حرکت انقلابی حضرت امام خمینی (ره) که مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی هست را یک تحول و تغییر سرنوشت جهانی تلقی می‌کنند.

دشتی با بیان اینکه مسئله حمایت از محرومان و افرادی که می‌خواهند از هدایت الهی و ارزش‌های انسانی برخوردار باشند در ذات انقلاب اسلامی و اسلام وجود دارد، تصریح کرد: در مکتب انبیاء و در سیره امامان معصوم (ع) مبارزه قاطع با موانع رشد و تکامل انسانی وجود دارد؛ مبانی آن‌هم الهی است؛ چراکه ما خدای متعال را با دو جلوه جمال و جلال می‌شناسیم که در جلوه جمال رحمانیت و عنایت فیض و رحمت و در جلوه جلالیت دشمنی با ظالمان و ستمگران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در قران توصیه‌شده است که با ظالمان دشمنی و با مظلومین دست یاری و کمک داشته باشید، افزود: همین صفت را انسان‌های مؤمن تاریخ هم در خود داشته‌اند؛ آن‌ها با ظالمان و ستمگران دشمن بوده‌اند و با مظلومان و کسانی که به ارزش‌های الهی پایبند بوده‌اند مهربان بوده‌اند.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: از این دیدگاه مسئله «دشمن‌شناسی» و «استکبارستیزی» که از متن توحید، اسلام و سیره اهل‌بیت (ع) هست و امام خمینی (ره) موضوع «دشمن‌شناسی»، «مبارزه با استبداد» و «استکبارستیزی» را به‌عنوان مؤلفه ذاتی انقلاب اسلامی مطرح کردند و خود در این امر پیشتاز بودند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای نابودی اسراییل و محو ستم صهیونیستی در رأس مبارزه با ظلم قرار دارد، گفت: البته نگاه حضرت امام خمینی (ره) به «دشمن» صرفاً مبارزه نیست؛ بلکه «دشمن» را یک شاخص برای صحت عملکرد جبهه اسلام می‌داند.

دشتی با بیان اینکه امام (ره) می‌فرمایند: «یکی از افتخارات ما این هست که آمریکا، صهیونیست و وابستگان آن‌ها دشمنان ما هستند»، افزود: معنای این جمله این هست که اگر یک روزی احساس کردید که سردمداران کفر و استکبار از رفتار شما رضایتی دارند و درجایی از شما یا از افراد، جناح و جریان‌هایی از شما حمایت، دفاع و دلجویی کردند، بدانید که آنجا در مسیر انحرافی قرارگرفته‌اید.

وی ادامه داد: با این سخن امام خمینی (ره) درمی‌یابیم که علاوه بر اینکه دشمنی استکبار با ما مایه افتخار است، دلیل صحت حرکت ما نیز است؛ چراکه دشمن شاخصی است برای ارزیابی روند حرکت ملت‌های مظلوم و جامعه اسلامی.

معاون سیاسی سابق استانداری یزد خاطرنشان کرد: مسئله «دشمن‌شناسی» در نظام هم به لحاظ نظری و فکری که ریشه در توحید دارد، هم به لحاظ عملی بسیار برجسته است و یکی از راه‌های حفظ جریان انقلاب و درواقع تضمین سلامت فکری مسئله نگاه به قضاوت‌های دشمن هست.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری