Skip to Content

گزارش/بازرس کل استان یزد

انتخاب محصولات کم آب در شرایط بحرانی آب / یک ماه بازرسی از آب منطقه ای یزد


بازرس کل استان یزد در جمع مدیران ناظر بر آب استان یزد از حور یک ماهه بازرسان در شرکت آب منطقه ای یزد خبر داد و گفت: اگر در در کشاورزی استان نسبت به تولید یک محصول با اشتغال زایی کم اما مصرف زیاد آب اقدام می شود که مقرون به صرفه نیست باید موارد اصلاح شود.

به گزارش اعظم السادات میرجلیلی خبرنگار یزدبانو، حجت الاسلام و المسلمین اکبر طالبی در جمع مدیران آب منطقه ای ، آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد، اطهار داشت : خدمت به مردم در دستگاه های مرتبط با تأمین آب به عنوان امانت الهی دست شما مسؤولان است و باید دقت بیشتری در انجام امور خود داشته باشید.
طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه قلم و قدم شما دخالت مستقیم در زندگی مردم دارد لذا وظیفه سنگین تری نسبت به دیگر شغل ها به عهده دارید و تصمیمات باید حتما اصولی و کارشناسی باشد.
وی افزود : از دهم خردادماه و به مدت یک ماه بازرسان این سازمان در آب منطقه ای یزد مستقر هستند و همواره تأکید شده که حرمت دستگاه و کارکنان حفظ شده و اگر خطایی روی داده اصلاح شود.


*بازرسان استان یزد پشتیبان مدیران هستند/ برخورد مقتدرانه با متخلفین
بازرس کل استان یزد گفت: در هر جایگاهی همواره باید مسؤولان، سازمان بازرسی را در کنار خود بدانند و بازرسان و مسؤولان بازرسی کل کشور و استان همواره پشتیبان و کمک کار مدیران دستگاه ها هستند.
حجت الاسلام طالبی افزود: اعتقاد من بر این است که به هیچ وجه ایجاد دغدغه و استرس و نگرانی به مدیر دستگاه نداشته باشیم و برعکس اینکه سازمان  بازرسی در کنار مدیران برای سرعت  بیشتر در کارها و جلوگیری از خطاهای احتمالی است .
وی گفت: وقتی بازرس با تجربه در کنار مدیران  باشد اگر دغدغه ای نیزدر مورد کاری در مدیر دستگاه ایجاد شود آن بازرس با ایجاد اعتماد به نفس باعث می شود مدیر کار خود را بهتر انجام دهد.
بازرس کل استان یزد اظهار داشت : اعتقاد ما بر این است که همه مدیران فرهیخته هستند ولی گاها امکان دارد عمد یا غیرعمد خطایی صورت گیرد و در این صورت  بازرسان با کمک خود مسؤولان  ورود پیدا کرده و بدون هیچ مشکلی نسبت به برطرف کردن آن نقیصه اقدام خواهند کرد.


*تذکرو برخورد قانونی با متخلفان در ادارات
قاضی طالبی ادامه داد: گاها احساس می شود شخصی در فلان دستگاه سوء رفتاری دارد که با تذکرات قانونی جهت جلوگیری از انحرافات اقدام خواهد شد.
وی افزود : در ادامه اگر آن شخص با تذکر اصلاح نشد سازمان با اقتدار قانونی که دارد برخورد خواهد نمود و با متخلفی که به عمد تخلف می کند و با تذکر هم اصلاح نمی شود طبق قانون برخورد خواهد شد که ما امیدواریم هیچ وقت به این مرحله نرسیم.
بازرس کل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آب مایه برکت است و چون منبع حیات است لذا شریان حیات مردم دست ارگان های مرتبط با تأمین و مدیریت مصرف آب است.
حجت الاسلام طالبی خطاب به مسؤولان و مدیران آب استان یزد، افزود: خداوند منت گذاشته و به شما توفیق داده در این راه فعالیت کنید و به همین دلیل مسؤولیت شما بسیار خطیر و اثرگذار است.


*درست مصرف کردن به فرهنگ تبدیل شود
وی گفت: با توجه به اینکه استان یزد کویری و چندین سال متوالی با خشکسالی و بحران کم آبی مواجه است لذا همه اقشار مختلف باید درست مصرف کردن آب را سرلوحه کارهای خود بدانند و مسؤولان نیز باید با کمک رسانه ها و برگزاری نشست و همایش ضرورت درست مصرف کردن را به مردم تأکید نمایند تا به یک فرهنگ تبدیل شود.


*ضرورت اصلاح محصولات پرآب خواه
وی ادامه داد: گاها مواردی وجود دارد که بویژه در کشاورزی با اشتغال زایی کم اما مصرف زیاد آب نسبت به تولید یک محصول اقدام می شود که مقرون به صرفه نیست و باید موارد  اصلاح شود.
طالبی ادامه داد: دستگاه نظارتی بازرسی از خود دستگاه شماست و لذا در کنار مدیران و جهت تسریع در کارها خدمت خواهند نمود و تقاضا داریم اطلاعات لازم ، در اختیار بازرسان قرار داده شود .






 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری