Skip to Content

فرار روبه جلو وفرافکنی به سبک خانم ابتکار؛

انتقادات از محیط‌زیست به خاطر مدیریت یک خانم است!+ تصاویر


دیدن تصاویر شهروندان و هم‌وطنان که در فضایی پر از گردوخاک در حال زندگی هستند دل هر بیننده‌ای را به درمی‌آورد اما پرداختن به این موضوع و بیان عمق فاجعه به نظر می‌آید به مذاق خانم ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست خوش نیامده است.

به گزارش یزدبانو  به نقل از سایت قم فردا، آلودگی هوا و مشکل ریز گردها در استان‌های غربی کشور در دولت یازدهم به بیشترین حد خود رسیده است به‌طوری‌که بارها جلسات مدیریت بحران در این خصوص تشکیل‌شده است هرچند که ره‌آورد این جلسات هم نتوانسته گره‌ای از مشکل ریز گردها را حل کند اما به‌هرحال نشان‌دهنده عمق فاجعه بوده است.

دیدن تصاویر شهروندان و هم‌وطنان که در فضایی پر از گردوخاک در حال زندگی هستند ، دل هر بیننده‌ای را به درمی‌آورد اما پرداختن به این موضوع و بیان عمق فاجعه به نظر می‌آید به مذاق خانم ابتکار رئیس سازمان محیط‌زیست خوش نیامده است.

وی در مصاحبه‌ای که امروز در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده بار دیگر در فراری روبه‌جلو دلیل انتقادات از عملکردش خانم بودن عنوان کرده و معتقد است چون یک زن مدیریت سازمان محیط‌زیست را بر عهده دارد به همین خاطر مورد مواخذه از سوی منتقدان قرار می‌گیرد.

در این میان ذکر دو نکته ضروری است: نخست این‌که در دولت دهم برای اولین بار یک زن سکان‌دار یک وزارتخانه بود، آن‌هم وزارت بهداشت و درمان که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وزارت خانه‌های کشور، که خانم مرضیه دستجردی در مدت‌زمان مسئولیت خودش به اذعان کارشناسان کارنامه قابل قبولی داشت.

نکته دوم واقعیت‌های موجود و کم‌کاری‌های صورت گرفته از سوی سازمان محیط‌زیست کشور است، به‌طوری‌که در بسیاری از موارد صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورد به‌طوری‌که عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خردادماه امسال با انتقاد از بی‌مهری سازمان محیط‌زیست به استان‌های غربی گفت: نفس کرمانشاه با این ریز گردها بریده و این نفس بریدن‌ها نه‌فقط  ازنظر تنفس مردم است بلکه ریز گردها بر سلامت مردم محیط‌زیست محصولات کشاورزی و خصوصاً بر اقتصاد بازار این استان اثر منفی گذاشته است.

از سوی دیگر انتقاد دیگری که بر مدیریت ابتکار وارد است عدم‌تغییر در برخورد با ریز گردها در 3 سال گذشته است به‌طوری‌که هرسال و با ورود ریز گردها به استان‌های کشورمان وی برخورد با این معضل را در کوتاه‌مدت غیرممکن می‌داند و آن را نیازمند یک برنامه‌ریزی بلندمدت می‌داند.

در پایان باید گفت بهتر است خانم ابتکار به‌جای فرافکنی و فرار از واقعیت در میدان عمل نشان بدهد که می‌تواند در برابر آلودگی هوا و مبارزه با ریز گردها توانایی کار دارد.

انتهای پیام/ص

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری