Skip to Content


با نابودی اسرائیل؛ غزه خونین ، غزه آباد نام خواهد گرفت/ غزه نماد عزت اسلام ملت فلسطین


اگر بخش بسیار اندکی ازکمک‌هایه نگفت مالی‌ـ‌تسلیحاتی که حکام مرتجع چند کشور عربی برای خلق بحران و برادر‌کشی به سوریه‌ و عراق گسیل داشته‌اند در اختیار گروه‌های مقاومت فلسطین قرار می‌گرفت ؛اگر از وضعیت و امکانات خدادادی خویش آگاه بودند و بالاخره اگر دشمن شناس بودند و این ظرفیت‌های عظیم به رفع ظلم از ملت مظلوم غزه اختصاص می‌یافت، قطعاً امروز در صحنه‌ی گیتی اسرائیلی وجود نداشت و غزه‌ی خونین غزه‌ی خرم نام می‌گرفت.

یزدبانو،

غزه این روزها نماد عزت اسلامی ملت فلسطین است. ایستادگی مردم این دیار در مقابل حکومت تجاوزگر اسرائیل موجب مباهات همه‌ی مسلمین است. در ماه پرفیض و برکت رمضان امسال مسلمانان مظلوم این منطقه از فلسطین اشغالی که در شرایط تحریم و محاصره‌یهمه‌جانبه‌ روزگار سپری می‌کنند، زیر آتش بی‌امان حملات خشمگین دشمن بی‌رحم به خاک و خون می‌غلتند و شاهد ویرانی خانه و کاشانه‌ی خود و شهادت شهروندان خود می‌باشند. در این میان مجامع بین‌المللی و مدعیان خودخوانده‌ی حقوق بشر با خونسردی کامل و قلب واقعیات فقط نظاره‌گرند. این حملات در شرایطی بوقوع می‌پیوندد که پیش از آن مسلمانان سوریه و عراق نیز قربانی عناد و کینه‌ی مشتی به ظاهر انسان‌نماهای مسلمان قرار گرفته‌اند. حکومت اشغالگر قدس با سوءاستفاده از این موقعیت و در سکوت معنی‌دار سران کشورهای اسلامی به حملات خود ادامه می‌دهد.
درگیری‌های اخیرپس از پیداشدن جسد سه شهرک نشین درحومه‌ی شهر الخلیل در بیت المقدس شرقی با ربودن، به شهادت رساندن و پیدا شدن پیکر نیمه‌سوخته‌ی «محمد ابوخضیر» نوجوان 16ساله‌ی فلسیطینی از چهار شنبه 18/4/1393 آغاز شد. گفته می‌ شود اسرائیل این نوجوان را به انتقام ربودن و کشتن این شهرک‌نشینان از سوی فلسطینیان به شهادت رسانده است. لکن فلسطینیان این ربایش را رد می‌کنند.

این ددمنشی‌هامکرراً از حکومتی ‌سرمی‌زند که خود را واجد نظامی ‌مردمی وانمود می‌کند و این امر با محاصره‌ی یک و نیم میلیون نفر از ساکنان کرانه‌ی باختری که برای6 سال پیاپی  با محرومیت‌هایعدیده‌ایهمراه‌اند در تعارض است.لازم به ذکر است از ژوئیه‌ی 2007 پس از آن که غزه در اختیار دولت حماس قرار گرفت محاصره‌ي تحمیلی آنجا آغاز شده وهنوز ادامه دارد.
اسرائیل با وجود عملیات گسترده‌ به بهانه‌ی ناتوانی در پیداکردن این سه نفر به تجاوزات اخیر دست زد. شکست‌های امنیتی را نیز باید بر آن افزود. حملات اخیر در هیاهوی مسابقات جهانی فوتبال، در سکوت تعمدی رسانه‌هایصهیونیستی و غربی گم شد.
حملات و تجاوزات به باریکه‌ی غزه در حالی تداوم دارد که نهادهای مسئول و بازیگران صحنه‌یبین‌المللی تا کنون از هرگونه اقدام عملی بازدارنده دریغ نموده‌اند و این امر سبب گردیده‌ است تا جنایتها و ددمنشی‌های اشغالگران در آستانه‌ی برگزاری روز قدس بیش از پیش فزونی یابد. حملات ناجوانمردانه به غزه و هدف قرار دادن کودکان، زنان، پیرمردان و پیرزنان بی‌گناه و بی‌پناه با استفاده از کشنده‌ترینسلاح‌ها، جنایات جنگی ضدبشری محسوب می‌شود. نهادهای ذی‌ربط جهانی باید با اقدامات مؤثر و دست‌جمعی با این وحشی‌گری‌ها به مقابله برخاسته و جنایتکاران را به خاطر ارتکاب  اقدامات ظالمانه و زیرپا نهادن بدیهی‌ترین حقوق انسانی در دادگاه‌ها و مجامع کیفری مورد تعقیب و محاکمه‌ی فوری قرار دهند. در این راستا می‌طلبد «بانکی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد اقدامات مقتضی و بازدارنده بعمل آورد.
اقدامات فوری  از سوی مجامع جهانی و کشورهای منطقه به‌ویژه سازمان همکاری‌ های اسلامی، سازمان کنفرانس‌ اسلامی، اتحادیه‌یعرب و جنبش عدم تعهد برای قطع حملات و لغو فوری و کامل محاصره ضروری است.

سکوت سازمان‌ها و مجامع جهانی در این برهه این نکته را به اثبات می‌رساند که جز گزینه‌ی مقاومت گزینه‌ی دیگری را نمی‌توان جدی‌ گرفت و به دیگر سخنتنها زبانی‌که اسرائیل و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌اشمی‌فهمند زبان زور و اسلحه است و به مذاکرات و گفتگوهای سیاسی نبایددل خوش کرد. در زمانیکه مردم روزه‌دار غزه در معرض بمباران هواپیماها و اصابت موشک‌ها قرار دارند.سردمداران آمریکا در کنار حمایت از این نوع حملات از پشتیبانیحمله‌ی زمینی صهیونیست‌ها به غزه هیچ ابایی ندارند و برخی از حکام مرتجع عرب با حمایت‌های مادی و معنوی خودشان با شادمانی و سروری مضاعف نظاره‌گر این نسل‌کشیاند وبا پول نفت و ثروت‌هایبادآورده‌ی خویش در راه‌اندازی و تجهیز سازمان نظامی تکفیری‌ها و سلفی‌ها مسابقه گذاشته‌اند و برای نابودی جریان مقاومت لحظه‌شماریمی‌کنند. در چنین اوضاع و احوالی چشم امید داشتن  به نهاد‌هایبین‌المللی کاری است عبث و بیهوده ووظیفه‌ی ذاتی شورای امنیت است که با اعلام آتش‌بسفوری و معرفی متجاوز به رتق و فتق سریع امور آسیب‌دیدگان و آوارگان بپردازد. سرخوردگی و انفعال حکام وابسته‌ی عرب و اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت سبب گردیده تا اشغالگران با آسودگی خاطر به حملات غیر انسانی خود ادامه بدهند.
اوضاع کنونی فلسطین بسیار دردناک گزارش می‌شود. تحرکات تکفیری‌ها و سلفی‌ها (داعش، النصره، ارتش آزاد و...) در سوریه و عراق فرصت طلایی را برای اشغالگران در تشدید خشونت و سرکوب فراهم نمود. در این شرایط بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که اسرائیل از کشتار و تجاوز دست بردارد. خوشبختانه امروز نوار غزه متفاوت از دوران جنگ22روزه حتی 8روزه می‌باشد. تحولات اخیر سوریه به‌ویژه بعد از انتخاب مجدد بشار اسد و تسلط ارتش سوریه بر بخش اعظم مناطق اشغالی کشور همچنین شکست طرح «صهیونیستی‌ـآمریکایی» تجزیه‌ی عراق به نفع رزمندگان جریان مقاومت تغییر کرده است و تلاش‌های حامیان تل آویو با شکست روبرو گردیده است. لذا به فضل الهی ماجراجویی جدید اشغالگران جز ناکامی چیز دیگری عاید آنها نخواهد کرد. گر چه اسرائیل حمله‌ی زمینی خود را آغاز نموده است اما بهتر از همه می‌داند این حمله متضمن هزینه‌ی سنگینی است و رزمندگان مقاومت منطقه‌ را به باتلاق تانک‌هایمرکاوا و زره‌پوش‌های اسرائیلی تبدیل خواهند کرد و نظامیان صهیونیستی با تک‌تیراندازهای فلسطینی مواجه خواهند شد و در مجموع دور جدیدی از انتفاضه ی جدید شکل خواهد گرفت و با فرسایشی شدن جنگ همچون سال 2012 این صهیونیست‌ها خواهند بود که به آتش‌بس متوسل خواهند شد و نشانه های این امر در پانزدهمین روز جنگ کاملاً آشکار شده است
توافق «فتح» و «حماس» را نیز در تشکیل دولت وفاق ملی باید به فال نیک گرفت هر چند آنها هنوز در آغاز راه‌اند و شاید یکی از علت های تهاجم اخیر هم به این امر برگردد.

همکاری رسانه‌ای وسائل ارتباط جمعی دنیای استکبار با اشغالگران درصدد است تصویری مبهم و مخدوش از آنچه در غزه می‌گذرد به نمایش بگذارد. این رسانه‌ها افکار عمومی جهان را چنان سامان می‌دهند که گویی دو کشور مستقل و با ارتشی مقتدر و با تجهیزاتی برابر رو در روی هم قرار گرفته‌اند نه حکومتی تا بن دندان مسلح در برابر مردمی بی‌دفاع و فلاخن بدست.
راهبرد تحریف واقعیت از سوی این رسانه‌ها به جایی رسیده که بخش قابل توجهی از آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نادیده گرفته و مخاطب را از تجاوزکاریصهیونیست‌هادر بی‌خبری نگه می دارند حتی تلاش دارند قربانیان را متجاوز معرفی نمایند و در این بین اگر گزارشگری یافت شود که بخواهد آنچه را مشاهده نموده بر اساس رسالتی که دارد برای دنیا مخابره کند باید هزینه‌یسنگین آن را بپردازد. به‌عنوان نمونه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه‌ی خبر مدیران شبکه‌ی ان. بی. سی گزارشگر شبکه را که از صحنه‌ی شلیک ناو اسرائیلی به سمت چهار کودک فلسطینی در حال بازی فیلم و عکس ضبط و منتشرکرده‌بود برکنار نمودند و دومین خبرنگار این شبکه نیز به دلیل انتقاد از حکومت اشغالگر قدس و نحوه‌ی پوشش اخبار حملات به غزه تهدید به اخراج  مجبور به ترک منطقه شد
همزمان با این حمله که گفته شد به بهانه‌ی مرگ 3صهیونیست صورت گرفت. جهان از قساوت اشغالگران در به شهادت رساندن نوجوان فلسطینی مبهوت شده است. عملکرد یک‌سویه‌یرسانه‌های غربی در پوشش دادن اخبار غزه موجی از اعتراض را در بین مخاطبین برانگیخته است. رسانه‌هایی چون: بی. بی. سی فارسی، صدای آمریکا، یورو نیوز و ان. بی. سی با چشم بستن بر جنایت‌ها و فجایع ضد بشری، اخبار جام جهانی فوتبال و یا حمله‌یخمپاره‌ای حماس به اسرائیل را در کانون توجهات قرار می‌دهند.
در برابر این سکوت مرگبار، اجماع جهانی علیه ددمنشی‌های اشغالگران رو به تزاید است. از آمریکای لاتین گرفته تا اروپا و از آمریکای مرکزی تا آسیا و ... ملت‌های آزاده و مسلمان با راهپیمایی و تظاهرات خشم و انزجار خود را از جنایات صورت‌گرفته به اشکال گوناگون ابراز می‌دارند و از سکوت جامعه‌ی جهانی، مجامع مسئول، دولت‌ها و رسانه‌ها نسبت به این جنایت‌ها انتقاد می‌کنند.
در غفلت و بی‌خبری مسلمین و خواب‌هایی که استکبار و صهیونیست بین‌‌الملل برای آنها دیده‌اند گفتنی است: اگر بخش بسیار اندکی ازکمک‌هایه نگفت مالی‌ـ‌تسلیحاتی که حکام مرتجع چند کشور عربی برای خلق بحران و برادر‌کشی به سوریه‌ و عراق گسیل داشته‌اند در اختیار گروه‌های مقاومت فلسطین قرار می‌گرفت. اگر تعداد اندکی از هزاران نیروی انسانی که با فتاوایمفتی‌هایوهابی و تکفیریبه سوریه و عراق روانه‌شده‌اند به جهاد علیه اشغالگران می پرداختند. اگر مسلمین به حبل‌المتین وحدت چنگ زده و از تفرقه و تشتت دوری می‌گزیدند. اگر از وضعیت و امکانات خدادادی خویش آگاه بودند و بالاخره اگر دشمن شناس بودند و این ظرفیت‌های عظیم به رفع ظلم از ملت مظلوم غزه اختصاص می‌یافت، قطعاً امروز در صحنه‌ی گیتی اسرائیلی وجود نداشت و غزه‌ی خونین غزه‌ی خرم نام می‌گرفت.

جالب است بدانیم تکفیری‌ها سوریه‌ را «ارض جهاد» اعلام نموده و انبوهی از انسانهای متعصب و جاهل را برای جنگ با حکومت بشار اسد به آنجا کشانده‌اند. مگر اسد چه جرمی مرتکب شده است؟ بزرگترین جرم وی حمایت از حزب‌ الله در لبنان وجریانمقاومت وگروه‌هایجهادی فلسطینی و سازش‌ناپذیری در برابر اسرائیل می‌باشد. در عراق داعش با ناامن‌سازی وبی‌ثباتی کشور در رؤیای تشکیل خلافت اسلامی است در حالیکه از منظر بازیگران و صحنه‌گردانان اصلی(آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های نامشروع منطقه) جرم اصلی دولت عراق در عدم همراهی با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل و متحدان ریز و درشتشانمی‌باشد. بر اساس این طرح‌ها و جنگ‌افروزی‌ها باید برای تأمین امنیت اسرائیل مسلمانان را به جان هم انداخت و شعله‌های جنگ فرقه‌ای را برافروخت و به تعبیر نتانیاهودرگیری های عراق بنفع اسرائیل است: «باید بگذاریم این در گیری ها بیشتر شود تا هردو تضعیف شوند» وی در این خصوص واشینگتن را به اندیشیدن توصیه می کند.
حملات گسترده‌ی هوایی و موشک‌باران غزه مقامات صهیونیستی را اقناع ننموده و هر لحظه از اوضاع اسفناک غزه خبرهای ناگوار و دلخراشی به گوش می‌رسد و اسرائیل که بی‌وقفه به تهاجمات خود به غزه‌ی مظلوم ادامه می‌دهد پس از کش و قوس های زیاد و پذیرفتن آتش‌بس موقت نبرد زمینی خود را نیز آغاز نموده است.یکی ازتازه‌ترین اقداماتسبوعانه‌ی اشغالگران فاجعه‌ی شهرک الشجاعیهمی‌باشد. نتانیاهومی‌گوید ما مناطق نظامی را هدف قرار می‌دهیم. پرسش این است زن و کودک در مناطق نظامی و پادگان‌ها چه می‌کنند؟. نخست وزیر اسرائیل با این توجیه که رزمندگان مقاومت در مراکز درمانی و مساجد سنگر گرفته اند مجوز حمله به این مراکز را نیزبا بی شرمی هرچه تمامتر  صادر نمود. با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم قهرمان فلسطین به ویژه ساکنان باریکه‌ی غزه همچنانکه مردم و گروه‌هایجهادی فلسطینی طعم تلخ شکست و سرافکندگی را طی جنگ‌های 22و 8 روزه به صهیونیست‌هاچشانده‌اند این بار نیزبعون الله تعالی اشغالگران قدس شریف را در تحقق اهداف شوم خود ناکام خواهند گذاشت. تازه‌ترین خبرها حاکی است جناح سازشکارگروه‌های فلسطینی در تلاش هستند تا گروه‌های مقاومت را به پذیرش طرح ابتکاری مصر برای برقراری آتش‌بس در غزه متقاعد نمایند. این در حالی است که رزمندگان مقاومت بر شروط مقاومت به منظور برقراری آتش‌بس از جمله آزادسازی اسرا و رفع محاصره از غزه تاکید دارند.
ملت روزه‌دار و انقلابی ایران اسلامی ضمن اعلام همبستگی با رزمندگان مقاومت و مردم مظلوم غزه و با ابراز تاسف از سکوت سنگین مجامع اسلامی و بین‌المللی این تهاجم را به شدت محکوم نموده و خواستار توقف نسل‌کشی هستند و نیز از وجدان بیدار مجامع جهانی انتظار دارند سکوت را شکسته و ضمن طرد جنایتکاران جهت خاتمه‌دادن به این کشتار متحد شوند.حسن ختام این یادداشت را مزین می‌کنیم به فرازهایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب. ایشان در دیدار با اعضای هیئت دولت در عصر روز دوشنبه 23تیر فرمودند:« مسائل غزه واقعامصیبت‌بار است و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از غفلت دنیای اسلام این فجایع را مرتکب می‌شود...کشتار مردم غزه به دست صهیونیست‌های غاصب باید دولتها و ملتهای اسلامی را به خود بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند.» ایشان آمریکا و انگلیس را از حامیان کشتار غزه می‌دانند.

منبع:طنین یاس




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری