Skip to Content

متخصص طب سنتی ایران مطرح کرد

بایدها و نبایدهای مصرف چغاله بادام


متخصص طب سنتی ایران با بیان اینکه مصرف چغاله خواص و مضراتی دارد، گفت: خواصی که از یک ماده غذائی رسیده انتظار داریم در نارس آن برآورده نمی‌شود.

به گزارش یزد بانو؛ دکتر سید کاظم کاظمینی متخصص طب سنتی ایران در گفتگو با خبرنگار یزد بانو خاطرنشان کرد: به بادام نارس چغاله گویند و کلاً مواد غذائی نارس مفید نیستند.

وی با بیان اینکه خواصی که از یک ماده غذائی رسیده انتظار داریم در نارس آن برآورده نمی‌شود، تصریح کرد: مثلاً مزاج بادام رسیده به سمت گرمی ولی چغاله به سمت سردی است.

کاظمینی ادامه داد: مصرف چغاله خواص و مضراتی دارد؛ گرچه توصیه می‌شود حتی برای منافع آن‌هم به مقدار محدود و در حد چند عدد مصرف نمایند و حتماً شسته شود و یا به‌عنوان چاشنی غذاها استفاده شود.

وی در مورد فواید چغاله بادام گفت: چغاله بادام برای تقویت لثه مفید بوده و برای تأثیر باید آن را دردهان نگه داشت.

متخصص طب سنتی ایران اذعان کرد: بااینکه چغاله بادام در رفع گرفتگی عضلانی مؤثر شناخته‌شده است ولی جایگزین‌های بهتری برای آن وجود دارد.

کاظمینی در مورد مضرات چغاله بادام خاطرنشان کرد: چغاله بادام در افرادی که ناراحتی گوارشی به‌ویژه معده ضعیف یا نفخ شکم دارند توصیه نمی‌شود؛ در افراد با مزاج سرد یا مشکلات روحی، سالمندان و کودکان محدودیت مصرف وجود دارد.

وی افزود: با توجه به طبیعت چغاله بادام در صورت مصرف زیاد آن سستی و رخوت می‌دهد در بیماران میگرن امکان تشدید علائم دارد؛ درهرصورت مصرف نوبرانه آن برای رفع هوس و در حد چند عدد کافی است.

انتهای پیام/ش

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری