Skip to Content

گزارش

برگزاری جلسه ختم قرآن بانوان در محله بلوار جمهوری اسلامی یزد + تصاویر


بانوان محله بلوار جمهوری اسلامی یزد طی 30 روز ماه مبارک رمضان گرد هم امدند و 30 جزء قرآن کریم را همراه با تفسیر برخی آیات آن ختم کردند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، بانوان یزدی بر اساس فرهنگ و اعتقادات عمیق مذهبی در ماه رمضان در هر کوی و محله گرد هم می آیند و طی 30 روز ماه مبارک رمضان، قرآن را ختم می کنند.

بانوان یکی از نقاط بلوار جمهوری اسلامی نیز همچون سالهای گذشته در منزل بانی جلسه ختم قرآن روزانه گرد هم آمدند و علاوه بر قرائت روزانه یک جزء قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان، با حضور مبلغ دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با تفسیر برخی از آیات قرآن کریم نیز آشنا شدند.

گفتنی است در دیگر نقاط مختلف این بلوار از سوی بانوان مجالس ختم قرآن در طول ماه رمضان برگزار شده است و مبلغات دینی براساس درخواست بانی جلسه از سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسات حضور می یابند و به بیان تفسیر قرآن می پردازند.

گفتنی است: یکی از رسوم و سنت های دیرین زنان یزدی در ماه رمضان برگزاری جلسات قرآن است که در هر محله بالغ بر 10 جلسه ختم قرآن با برافراشتن پرچم بانی جلسه در بیرون منزل از ابتدای ماه رمضان تا پایان ماه برگزار می شود.

به گفته امور فرهنگی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، در سال جاری بانیان 35 جلسه ختم قرآن درخواست حضور مفسر و مبلغ قرآن را درخواست کرده اند و همین تعداد نیز از سال گذشته در سال جاری تداوم داشته است و از سوی بانیان با مبلغینی که سال گذشته در نشست حضور داشته است هماهنگی می شود.

گفتنی است: در بسیاری از نقاط شهر جلسات ختم قرآن تنها به صورت سنتی و بدون تفسیر آیات برگزار شده است.

شایان ذکر است: یکی از سنت هایی که در اختتامیه جلسات قرآن زنان یزدی وجود دارد ختم سوره توحید در نوبت بندی افراد شرکت کننده است که بعد از پایان رمضان، شرکت کنندگان در جلسه ختم به منزل این بانو می روند و علاوه برآغاز جلسات هفتگی خود تا رمضان سال آینده، در منزل وی شیرینی و یا آش میل می کنند.

 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری