Skip to Content

هم‌زمان با هفته پژوهش انجام شد

تجلیل از پژوهشگر فعال فضای مجازی کشور


با حضور آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری از یکی از پژوهشگران برتر عرصه فضای مجازی کشور تقدیر شد.

به گزارش یزد بانو به نقل از خبرگزاری فارس، در مراسم روز پژوهش که دیروز سه شنبه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد از اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه امام صادق(ع) تقدیر شد.

در این مراسم حسن بشیر،‌ دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) و به دلیل فعالیت های گسترده پژوهشی به عنوان «استاد پژوهشگر برتر دانشگاه امام صادق (ع)» در یکسال گذشته معرفی شد.

کتابها و مقالات شبکه های اجتماعی و سبک زندگی جوانان، ارتباطات و توسعه، و کارکرد رسانه های مجازی در ایران از جمله مواردی است که  زیر نظر حسن بشیر تالیف شده است.

وی همچنین در یکسال گذشته دبیری هیات داوران جشنواره رسانه های مجازی قرآنی آیات، امام رضا(ع) و خلیج فارس را  در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بر عهده داشته است.

حسن بشیر، دکترای جامعه شناسی ارتباطات بین الملل خود را در تاریخ 1380 از انگلستان دریافت و به مدت چهار سال رئیس آکادمی تحصیلات عالی آکسفورد در آن کشور بوده و پس از حدود 15 سال اقامت در انگلستان در سال 1384 به کشور بازگشت و به عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در آمد.

دکتر بشیر تا کنون بیش از 18 کتاب علمی و پژوهشی در حوزه های مرتبط با تحصیلات و تحقیقات خود منتشر کرده است از جمله کتابهای « تعامل فرهنگ و سیاست: از تئوری تا واقعیت»، « تعامل دین و ارتباطات»، « اصول و رهیافت های هنر اسلامی در کلام رهبری»، « نقش مطبوعات در فرآیند نوسازی سیاسی و اجتماعی ایران در دوره قاجاریه»، « خبر: تحلیل شبکه ای و تحلیل گفتمان»، « رسانه های بیگانه: ‌قرائتی با تحلیل گفتمان»، علاوه بر کتابهایی به زبان انگلیسی که در خارج از کشور منتشر شده اند.

آخرین کتاب دکتر بشیر که روانه بازار شده است، کتاب «مبانی نظری بیداری اسلامی از نگاه امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای» است که به صورت مشترک میان دانشگاه امام صادق (ع) و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است. این کتاب در پژوهشگاه مذکور با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و  حسام الدین آشنا،‌ مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی و یحیی طالبیان رئیس پژوهشگاه رونمایی شد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری