Skip to Content

یک کارشناس مرکز بهداشت مطرح کرد؛

تغذیه نوزاد با شیر مادر را باعث افزایش بهره هوشی کودک می شود


یک کارشناس بهداشت، در خصوص فواید شیر دهی برای مادر متذکرشد: شیر دهی وزن اضافی ایجاد شده در دوران بارداری مادر را سریعتر کاهش می دهد، با شیر دهی، خونریزیها پس از زایمان زودتر کنترل شده و رحم سریع تر به حالت عادی بر می گردد .

به گزارش یزدبانو، فاطمه جاویدی مقدم کارشناس برنامه شیر مادر مرکز بهداشت شماره یک مشهد در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با اشاره به شعار هفته جهانی تغذیه با شیر مادر"تغذیه با شیر مادر_کلید توسعه پایداراست" افزود: خداوند در سوره بقره آیه 33 می فرمایند;(وَالْوَالِدَاتُ یُرْضِعْنَ أَوْلاَدَهُنَّ حَوْلَیْنِ کَامِلَیْنِ لِمَنْ أَرَادَ أَن یُتِمَّ الرَّضَاعَةَ "و مادران بایستی دو سال کامل فرزندان خود را شیر بدهند، البته آن کسی که خواهد فرزند را شیر تمام دهد" )
یک کارشناس مرکز بهداشت، با تأکید بر ضرورت تغذیه کودک با شیر مادر، تصریح کرد:  حمایت و پشتیبانی پدر و اطرافیان از مادر در شروع موفق و تداوم شیر دهی تا پایان دو سالگی  بسیار موثر خواهد بود شیرمادر به تنهایی از لحظه تولد تا شش ماهگی، تمام نیازهای غذایی شیر خوار را تامین می کند.
وی  با بیان این مطلب که شیر مادر درمانی برای بیماری های کودک شیرخواراست، افزود: شیرمادر هوشمند بوده و خودش را با شرایط مختلف فیزیولژی بدن کودک هماهنگ می کند، بعنوان مثال: زمانی که شیرخوار مبتلا به عفونت تنفسی می گردد، شیرمادر به صورتی عمل می کند تا عفونت تنفسی شرخوار را بهبود یابد.یا زمانی که کودک مبتلا به اسهال شده شیرمادر به صورتی تغییر می یابد که مواد واملاح از دست رفته شیرخوار را جبران کرده و باعث بهبودی طفل شیرخوار می شود.
این مشاور شیر مادر، تغذیه نوزاد با شیر مادر را باعث افزایش بهره هوشی کودک دانست و اظهار داشت: آغوز شیر غلیظ، زرد رنگ، بسیار مغذی و دارای مواد مختلف ایمنی بخش است که در اولین روز های تولد نوزاد ترشح می شود. این شیر اولین وسیله مصون سازی و بهترین محافظ کودک بر ضد بیماریهای مختلف می باشد.
جاویدی مقدم در خصوص فواید شیر دهی برای مادر متذکرشد: شیر دهی وزن اضافی ایجاد شده در دوران بارداری مادر را سریعتر کاهش می دهد، با شیر دهی، خونریزیها پس از زایمان زودتر کنترل شده و رحم سریع تر به حالت عادی بر می گردد به علاوه احتمال ابتلا به افسردگی وسرطان پستان و تخمدان در بین زنانی که به نوزادان خود شیر می دهند بسیار کمتراز زنانی است که کودک خود را با شیرمصنوعی تغذیه می کنند.
این کارشناس تغذیه، شیر مادر را بهترین غذا برای نوزادان زودرس، دانست و افزود: درمان اصلی نوزادان کم وزن و یا مبتلا به اسهال ، زردی  و….شیر مادر نوزاد می باشد.
انتهای پیام/ ص
 

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری