Skip to Content

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد:

جشنواره وبلاگ‌نویسی «محراب قلم» به میزبانی یزد برگزار می‌شود


مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد از برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی با عنوان «محراب قلم» به میزبانی این استان از چند استان کشور خبر داد.

به گزارش یزدبانو به نقل از فارس، محسن رستگاری در نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌های مساجد کشور با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: جشنواره وبلاگ‌نویسی «محراب قلم» یکی از برنامه‌های شاخص کانون‌های مساجد این استان در سال جاری است که با تقسیم‌بندی استان‌ها در چند مرحله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره قرار است اول تا سوم بهمن‌ ماه در یزد برگزار شود، افزود: یزد در این مرحله میزبان استان‌های هرمزگان، اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، قم و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

رستگاری با بیان اینکه تاکنون آثار بسیار خوبی به این جشنواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا 23 دی‌ ماه به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عضویت دبیرخانه کانون‌های مساجد در کمیته مساجد ستاد دهه فجر این استان اظهار داشت: در این کمیته که متشکل از دستگاه‌های فرهنگی است، برنامه‌هایی همچون غبارروبی مزار شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی در مقابل مساجد، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و دیدار با خانواده شهدا برنامه‌ریزی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به صورت ملی اظهار داشت: از یزد نیز 46 روستا در این جشنواره شرکت کردند که بیشترین آثار از روستاهای تفت، مهریز و ابرکوه به این جشنواره رسیده است.

رستگاری، مجموع آثار ارسالی برای این جشنواره را 119 اثر اعلام کرد و افزود: به زودی 10 روستای برتر دوستدار کتاب در سطح ملی انتخاب می‌شوند که امیدواریم نام روستاهای یزد نیز در میان برگزیدگان باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی 677 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد این استان خبر داد و اظهار داشت: برخی از این کانون‌ها به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و در مجموع توانسته‌اند در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کنند.

وی همچنین از ایجاد کتابخانه در تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 160 کتابخانه باز و 249 کتابخانه مخزن‌دار در این کانون‌ها فعال هستند.

رستگاری ادامه داد: یکی از 32 کتابخانه دیجیتال کشور نیز در حال حاضر در استان یزد فعال است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد یادآور شد: از میان کتابخانه‌های یاد شده در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، 33 کتابخانه دارای مجوز هستند و 51 کتابخانه نیز تا پایان سال جاری مجوز خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم سطح کمی و کیفی کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ارتقا پیدا کند.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های مساجد کشور برای بازدید از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد یزد به این استان سفر کرده و در سفر دو روزه خود از تعدادی از این کتابخانه‌ها بازدید و برای آنها مجوز صادر خواهد کرد.

کتابخانه‌ها پس از دریافت مجوز، شناسنامه‌دار می‌شوند و تنها کتابخانه‌های شناسنامه‌دار می‌توانند از سرانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری