Skip to Content

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در گفتگو با یزدبانو

حضور 70 درصدی بانوان سالمند در مراکز نگهداری سالمندان استان/ 8 مرکز روزانه نگه‌داری سالمندان در یزدفعالیت دارد


معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت 8 مرکز روزانه نگه داری سالمندان، گفت: در مراکز روزانه 70 درصد خانم ها و در مراکز شبانه روزی آمار زن و مرد نزدیک به هم است، شاید دو یا سه درصد خانم ها بیشتر باشند.

ناصر صباغ زادگان در گفت و گو با خبرنگار یزدبانو، افزود: در حال حاضر 8 مرکز روزانه سالمندان در استان ( یزد ، صدوق ، میبد و مهریز) فعال هستند که 450 نفر از سالمندان در این مراکز خدمات دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سالمندانی که توانایی انجام فعالیت های روزمره را دارند و در کنار خانواده زندگی می کنند ؛ فقط برای دریافت آموزش های لازم شیوه زندگی سالم ، پرشدن اوقات فراغت، دریافت خدمات توانبخشی ، فیزیوتراپی ، کار درمانی ، گفتار درمانی و ... به مراکز روزانه توانبخشی سالمندان ارجاع داده می شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر سه مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستان های یزد، تفت ، مهریز فعالیت دارند و 370 نفر از سالمندان در این مراکز نگه داری می شوند.

وی ادامه داد: سالمندان تخت گرا و بی سرپرست یا بدسرپرست که امکان مراقبت و خدمات پرستاری و بهداشتی در منزل برای آن ها وجود ندارد به مراکز شبانه روزی سالمندان ارجاع داده می شوند.

صیاغ زادگان اظهار داشت: افراد سالمند نیازمند آموزش و مراقبت های بهداشتی هستند که آموزش شیوه زندگی سالم و تقویت فعالیت های ورزشی و تغذیه صحیح مخصوصا پرهیز از مصرف نمک و قند از مواردی است که به سالمندان ارائه می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت : برنامه ریزی داریم در سال به هزار نفر از سالمندان آموزش شیوه زندگی سالم ارائه کنیم.

وی ادامه داد: آموزش در قالب توانمندسازی سالمندان اجرا می شود کلیه افرادیک ه بالای 60 سال سن دارند و داوطلب هستند در این طرح شرکت کنند می توانند به مراکز توانبخشی سالمندان مراجعه و توسط مربیان شاغل در مرکز آموزش های لازم را ببینند.

صباغ زادگان تصریح کرد: آموزش در زمینه بهداشت فردی ، مصرف صحیح دارو، سلامت روان ، اوقات فراغت و پرداختن به فعالیت های ورزشی و برنامه های فرهنگی اهم برنامه های در طرح است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری