Skip to Content

ازدواج آسان؛

دولتمردان مقدمات ازدواج آسان جوانان را آماده کنند


یک استاد قرآن با استناد به آیه 27 سوره قصص، گفت: در کشور ما رسم است که خانواده پسر به خواستگاری دختر می‌روند در حالیکه فرهنگ قرآن راهکار دیگری برای ازدواج موفق بیان کرده که اگر شما به پسر خوبی برخوردید که می‌تواند داماد شما شود، از او این درخواست را بکنید.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازطنین یاس، استاد امیر آقایی حافظ قرآن کریم، به فواید ازدواج از دیدگاه این کتاب مقدس اشاره کرد و گفت : آیات متعددی در قرآن در مورد ازدواج و فواید آن آمده است؛ بلاخص در سوره مبارکه روم آیه بیست و یک که می گوید: یکی از نشانه های لطف الهی این است که برای شما از جنس خودتان، جفتی( همسری) بیافرید که در برابر او آرامش و با هم انس بگیرید، همچنین خداوند میان شما، مهربانی و قرار ساخت به یقین در این [نعمت] برای مردمی که می اندیشند، نشانه هایی است.

وی افزود:در سوره مبارکه نور، آیه 32 خداوند به تمام مسلمین سفارش می‌کند فرزندان مجردتان را حتی اگر برده زن یا مردی داشتید، به‌ نکاح در بیاورید و نیز از فقری که با شما است، ترسی نداشته باشید.                                                                                                       

این قاری قرآن با اشاره به نکته ای که در این آیه نهفته است، گفت: بزرگترها و در کنار آن سرپرستان خانواده‌ها باید فرزندانشان را به امر ازدواج که سنتی پسندیده است، ترغیب و نیازهای یک ازدواج را در نهایت سادگی برایشان فراهم بکنند و در نهایت این مسئولیت بر دوش مسئولین و دولت مردان است که مقدمات ازدواج زوج‌های جوان را در راستای یک ازدواج آسان فراهم کنند.                                                                                                                             

استاد آقایی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر روی آیه بیست و هفت سوره قصص که به خواستگاری حضرت شعیب(ع) از حضرت موسی(ع) برای یکی از دخترانش مربوط می شود، گفت: در کشور ما رسم  بر این است که خانواده پسر به خواستگاری دختر یک خانواده می‌روند در صورتی که فرهنگ قرآن بر خلاف این موضوع را بیان کرده است و می گوید اگر شما به پسر خوبی برخورد کردید که می تواند داماد شما شود، از او این درخواست را بکنید . این عملکرد سبب خواهد شد امر ازدواج در کشور ما، کشورهای مختلف اسلامی و دیگر کشورها ان شاء ا... رواج بیشتری داشته باشد.      

انتهای پیام/ش                                                                




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری