Skip to Content

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی:

دپارتمان دارویی برای نخستین بار در استان یزد راه‌اندازی شد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از راه‌اندازی دپارتمان دارویی برای نخستین بار در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدبانو به نقل از روابط عمومی، محمدحسین مصدق اظهار داشت: در سال گذشته و برای نخستین بار در استان، دپارتمان دارویی با حضور داروساز بالینی در بیمارستان شهید صدوقی راه اندازی شد.

وی هدف از این اقدام را مشاوره دارویی به تیم‌های تخصصی مستقر در بیمارستان‌ها به منظور جلوگیری از عوارض و اشتباهات دارویی برشمرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک و با آموزش فارغ‌التحصیلان داروسازی، سایر بیمارستان‌های استان از خدمات تخصصی داروسازی بالینی بهره‌مند شوند.

مصدق در بخش دیگری از سخنان خود از پوشش تخصصی داروخانه‌ها در اکثر مناطق روستایی استان نظیر محمدآباد، بخ و گاریزات، خورمیز و ... خبر داد و گفت: استان یزد از معدود استان‌هایی است که از پوشش ارائه خدمات دارویی در اقصی نقاط استان و شهرستان‌ها با حضور داروساز برخوردار است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 148 داروخانه بخش خصوصی، 12 داروخانه دانشگاهی و بیمارستانی و هشت داروخانه وابسته به بیمارستان‌های خیریه و دانشگاه آزاد در استان فعال است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین تصریح کرد: در سال جدید نیز، با دستور وزیر بهداشت و با همراهی انجمن داروسازان استان، تعرفه خدمات فنی هیچگونه افزایشی نداشته است.

وی بیان داشت: دریافت تعرفه حق فنی داروساز از دو سال قبل تاکنون در دفترچه دستورالعمل حق فنی ابلاغ  شده و سالانه همانند دیگر تعرفه‌های پزشکی افزایش می‌یابد اما این تعرفه در سال جدید به نرخ سال گذشته محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری