Skip to Content

یک متخصص زنان و زایمان در یزد مطرح کرد:

راه‌های جلوگیری از عفونت‌های زنان/ چسبندگی لوله رحم از عوامل نازایی


یک متخصص زنان و زایمان در یزد گفت: عدم درمان عفونت‌های زنانه باعث چسبندگی لوله‌های رحم و در نهایت نازایی می‌شود.

به گزارش یزدبانو، دکتر مژگان معین‌پور در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، اذعان کرد: بسیاری از بانوان اطلاعات کافی درباره مسائل بهداشتی ندارند و در پی اظهار مشکلات بهداشتی و راه حل برای رفع آن نیستند.
وی ادامه داد: حتی بعضی از مادران بدلیل نداشتن اطلاعات کافی مشکلاتی را در زمینه بهداشت فردی برای دخترانشان بوجود می‌آورند؛ مثلا  اطلاع ندارند که شستن ناحیه تناسلی با صابون‌های معمولی مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
متخصص زنان و زایمان در یزد، گفت: استفاده از شوینده‌های نامناسب از مهمترین عوامل بر هم زننده تعادل دستگاه تناسلی بانوان است.
وی به کار بردن شوینده‌های نامناسب سبب تکثیر باکتری‌های بیماری‌زا خواند و افزود: این عمل در نهایت ایجاد عفونت در دستگاه تناسلی بانوان را باعث می‌شود.
دکتر معین‌پور اسیدی بودن Ph واژن را از دیگر عوامل مستعدكننده رشد قارچ دانست و افزود: با رعایت برخی نکات بهداشتی می‌توان به میزان زیادی از بروز عفونت‌های ناحیه تناسلی جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: ترشحات طبیعی واژن برای سلامت آن ضروری است و تنها در مواقع عدم رعایت بهداشت، این ترشحات تغییر رنگ داده و بدبو می‍‌شودکه در نهایت بیماری عفونت را در پی دارد.
متخصص زنان و زایمان لباس‌های زیر تنگ یا لباس‌های زیر حاوی مواد نفتی و پلاستیکی، مشکلات هورمونی، دوران قاعدگی، دوران بارداری، یائسگی و استفاده از صابون و مواد شوینده با PH قلیایی را از عوامل بروز عفونت بیان کرد.
معین پور به بانوان توصیه کرد با رعایت نکات بهداشتی از جمله خشک کردن ناحیه تناسلی با دستمال مناسب  بروز بیماری عفونت جلوگیری کنند.
وی افزود: بانوان برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی در ناحیه تناسلی، خود را بعد از رفتن به دستشویی، خوب خشک کنند تا محیط گرم و مرطوبی برای رشد قارچ‌ها در این ناحیه به وجود نیاید.
متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: ژل بهداشتی بانوان از بوی بد دستگاه تناسلی جلوگیری می‌کند.

 

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری