Skip to Content


رسانه های غربی خشونت علیه زنان را رواج می دهند


معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: رسانه های غربی با ارائه تصویر جنسیتی از زنان، خشونت علیه آنان را افزایش می دهند.

به گزارش یزدبانو به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرشته روح افزا روز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی نقش رسانه ها در ‌کاهش خشونت علیه زنان، در حاشیه نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: نگاه ابزاری و جنسیتی به زنان جایگاه واقعی آنان را پایین آورده است.


وی افزود: وقتی تنها جنبه جنسیتی زن در آگهی های تبلیغاتی، فیلم ها و رسانه های مکتوب معرفی می شود؛ حقیقت وجودی او که اندیشه و ابراز عاطفه در چارچوب خانواده است دیده نمی شود.


این استاد دانشگاه ادامه داد: در این شرایط زن به ابتذال کشیده می شود، سطح تحریکات در جامعه بالاتر رفته و خیانت در خانواده بیشتر می شود؛ ضمن اینکه در کاهش میزان ازدواج، افزایش طلاق، خشونت های خانگی و و رفتار خشن با زن در جامعه نیز تاثیر مستقیم دارد.


روح افزا تاکید کرد: متاسفانه رسانه های داخلی به ویژه در فضای مجازی نیز مسیر رسانه های خارجی را طی می کنند و آگهی ها را در همین مسیر پیش می برند.


وی اضافه کرد: این در حالی است که در همان غرب با وجود انواع ظلم و خشونت ها علیه زنان، خود را علمدار حقوق آنان نشان می دهند.


روح افزا، اولین وظیفه زن را همسرداری، تربیت فرزندان و ایجاد رابطه پایدار عاطفی در خانواده دانست و تصریح کرد: حقوق زنان داشتن آرامش و امنیت در خانواده و جامعه برای تحقق آن وظایف است‌.


نشست تخصصی نقش رسانه ها در کاهش خشونت علیه زنان به همت موسسه صیانت از حقوق زنان در حاشیه نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.


بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از 14 تا 21 آبان با شعار شفافیت و صداقت در مصلی تهران برپاست.
در حاشیه نمایشگاه، نشست های تخصصی و نشست های خبری مختلفی با حضور کارشناسان و مدیران برگزار می شود.

انتهای پیام / ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری